06.09.16

INNER FEAR - Thanalogy

INNER FEAR - Thanalogy

2002 Copremesis records

čas: 42:16
styl: cyber dark metal

Tak se dočkali. Brněnská cyber-dark metalová formace konečně vydává svoje debutové CD. Díky paní Copretině (Radim Týn - Copremesis records) na svět přichází opus "Thanalogy". Pokud z vás měl někdo možnost slyšet jejich předchozí promo CD ("Odeum Of Silence") tak vězte že hudba se skoro nezměnila. (Mimochodem na "Thanalogy" jsou 3 písně z "Odeum Of Silence") Akorát přibylo aranží a Anghellina dostala více prostoru na její hlásek. Ale stejně kdo pořád neví co si pod názvem Inner Fear představit: Zkuste vzít CD The Kovenant, Dimmu Borgir či Cradle Of Filth hodit je do jednoho pytle pořádně ho protřepat a to co vám z něho vyleze budou právě Inner Fear.

CD začíná takovým disco/EBM intrem a hned po něm přichází hitovka "Lustmistress" ve které (jako ostatně na celém albu) vynikne bezchybná Marthusova hra na bicí. "Lustmistress" se nacházela i na minulém promu a víceméně se od té doby nezměnila, takže si myslím, že ji nemá cenu moc popisovat. Song #3 je "Masquerade" začíná dramaticky pouze smyčcama a do toho bicí a elektrárna, dále se nese v poklidném tempu... než začne zpívat Khaablus. "Imprisoned in forgotten donjon" opět velice ponurá píseň s výraznými aranžemi. Hitovkou č.2 je "Inner Fear" dokonale dotažená píseň s mnoha zvraty a geniální zpěvovou linkou.

Myslím si, že jste si už obrázek udělali sami a tak se o zbytku nemusím zase až tak moc rozepisovat, protože se nesou ve velice podobné atmosféře. Jinak nemusím také připomínat o čem IF zpívají, protože kdo už tuto skupinu alespoň trochu zná, tak ví (ale přece: celé album je o temné lidské stránce, perverzitě atd.). Zvuk si myslím že je také dobrý (až teda na ozvučení kopáků, které "plácají" a nejsou občas slyšet). Až na pár maličkostí nemám tomuto CD co vytknout. Takže běžte a kupujte...

sestava: Khaablus - zpěv, Anghellina - zpěv, Khopec - kytara, Roberto - kytara, Paraghus - baskytara, Marthus - bicí, klávesy a programování
produkce: Marthus
1. ...if...than... (2:13 a.m.)
2. Lustmistress
3. Masquerade
4. Imprisoned in forgotten donjon
5. Inner Fear
6. The secrets of psychics diary
7. Love is a poisonous cunt
8. Hypnosis
9. Thanalogy (Temptation of a inner beasts)

Po neúspěšném zápolení s labelem LEVIATHAN se kapela rozhodla odevzdat se do spárů COPREMESIS. A dobře udělali! Raduška se vždycky o všechny své kapely náramně dobře postaral a nejinak je tomu i u dlouho očekávaného disku "Thanalogy". Přebal CD zdobí zajímavý hologramový obal, který působí přinejmenším netradičně, ovšem nejsem si jist, zda všichni případní posluchači budou naladěni na stejný post-moderní zjev. Booklet je doslova našlapán informacemi a zajímalo by mne, kolika z vás se ho povedlo roztrhnout, když jste ho zasouvali zpátky do krabičky - je to totiž nadlidský úkol :-). Jinak vnitřek je zdoben množstvím skutečně krásných fotek, obzvlášť Khaablus je děsné strašidlo :-) a Anghelina.....ehm.....mňam, raf.....Marthus jistě promine :-). Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, ale bohužel musím konstatovat, že předcházející promo disk (ze které jsou ostatně vyňaty všechny 4 skladby) se mi líbil trošičku víc! Nevím, co kapela dělala se soundem, ale oproti promu je daleko zastřenější a jaksi méně čitelnější. Lví podíl na tom jistě má i to, že do popředí vstoupili vše přehlušující (jinak vynikající) klávesy a samply, které spolu se zmíněným zvukem spolehlivě přehluší kytary a kolikrát i bicí, což mě mrzí dvojnásob, protože Marthus je výborný a technický bicmen. Jeho umění si však moc nevychutnáte, protože různé breaky a vychytávky jsou slyšet jen občas. Na druhou stranu si alespoň do sytosti užijete kláves a samplů (má je na starosti též Marthus, neuvěřitelné!), které stojí za povšimnutí, ostatně jako celá deska, která je na naše poměry, dá se říct, unikátním výtvorem. Skvělé vokální výkony obou protagonistů i ostatních zúčastněných snad netřeba komentovat... Na debut velice slušná práce!

Luboš "SchizoFred" Kristek

85 %

90 %