06.09.16

06.09.16

KING DIAMOND - Them

KING DIAMOND - Them

1988 Roadrunner

Což takhle dát si (krvavý) čaj?

Ale no tak. Neříkejte, že byste byli schopni takovou nabídku odmítnout. Že byste nechtěli pokračovat v naší prohlídce panoptika hrůzy, bolesti a absurdity (na tomto místě máte poslední možnost zběhnout, jakmile budete pokračovat dále, zjistíte, že z téhle noční můry není úniku a "ONI" si vás najdou). Tedy nestyďte se, do ruky vezměte šálek s krvavým čajem a ponořte se do vzpomínek jednoho šíleného mozku…

King se svou sestrou Missy byli nesmírně nadšeni, když jim matka řekla, že do starého domu se vrací jejich babička. Jejich babička byla vždycky tajnůstkářská a podivínská a to ji asi přivedlo do blázince. Konečně nastal kýžený den, King a Missy jsou štěstím bez sebe, Missy babičce věnuje její starou čajovou konvici (tohle nebyl zrovna dobrý nápad- pozn. vypravěče), jenže babička jejich nadšení nesdílí, je zamlká a pořád si cosi mumlá o "NICH".

Později v noci se Kingovi nějak nedaří usnout. Slyší hlasy z babiččina pokoje. Podívá se klíčovou dírkou a nemůže věřit svým očím. Jeho babička se baví s někým neviditelným ten neviditelný pije něco z šálku. Najednou babička otevře dveře a King je vyzrazen. Babička mu slíbí, že se dozví všechno o "NICH" a o starém domě (AMONu), ale až příští noc a do té doby King musí na setkání s "NIMI" zapomenout. King odchází spát.

Následující noc babička vzbudí Kinga a zavede ho do svého pokoje. Tam už spí Kingova matka v babiččině křesle a "ONI" čekají. Babička vytáhne nůž a řízne matku. Krev teče do čajové konvice a z ní babička vaří čaj. King, babička a "ONI" pijí krvavý čaj, "ONI" vyprávějí své příběhy z Druhé strany a všichni se dostávají do extáze.
Po několika takových seancích ovšem Kingova matka slábne a nakonec onemocní. Missy Kinga přemlouvá, aby telefonem zavolal pomoc. King odmítne, zavěsí a odchází. Jemu jedno, jak špatně na tom jeho matka je. Missy se zmůže pouze na větu: "Nenávidím tě!"

Další noci je King svědkem, jak "ONI" vedou jeho matku nahoru do babiččina pokoje. Nastává klasická čajová seance. Babička se uprostřed seance zvedne z křesla a otevře dveře. Stojí v nich Missy a jakmile uvidí svoji matku v babiččině křesle, rozbrečí se. Dojde k hádce a Missy ukořistí čajovou konvici a začne vyhrožovat, že ji rozbije. Svou výhružku splní a King sleduje, jak se konvice rozbíjí a krvavý čaj se rozlévá všude po podlaze. King uslyší "JEJICH" hlasy vyhrožující jeho sestře zabitím. Missy odchází do přízemí a King se s ní stačí akorát rozloučit.
King seběhne po chvíli dolů a pryč z domu. Venku ucítí, že už není pod "JEJICH" kouzlem a začne bojovat psychickou bitvu o své tělo. Oknem uvidí, jak "ONI" něco hledají. A pak to najdou. Vzduchem začne létat velká sekyra. King nevydrží ten pohled a uteče pryč. Další věc, kterou viděl, byl dým, který se vyvalil z kuchyně. Došlo mu, co se může pálit - ostatky Missy! Jakmile mu tohle dojde, "JEJICH" kouzlo se zlomí a King se stane sám sebou.

Vrátí se zpátky do domu hledat svou babiznu. Najde ji v jejím pokoji a začne ji lhát a předstírat, že je pod "JEJICH" kontrolou. Babizna mu uvěří a poprosí ho, aby ji dovedl ven. Venku už ji "ONI" nechrání a tak King vyrve hůl z její dlaně a umlátí ji s ní. Ví, že "ONI" na něho čekají uvnitř. Začne utíkat do lesa. Celou noc "ONI" zpívají a lákají ho dovnitř. Kingovi se zdá, že je jedním z "NICH".

Ráno k AMONu dojede policie. Jeho příběh mu samozřejmě nechtějí uvěřit a z obou vražd obviní jeho. King svůj příběh řekne svému psychiatru, Dr. Landauovi. Ten ho prohlásí za blázna a odveze ho do blázince. King se toho rána neuvidí ani se svou matkou. V blázinci stráví 18 let. Zjistí, že je ve stejném blázinci jako jeho blizna.

Ve chvíli, kdy blázinec opouští, mu někdo zavolá. Zvedne sluchátko a zjistí, že je to jeho babizna. Pozve ho na krvavý čaj do AMONu. King nechce, ale zjistí, že něco ho nutí jít. Dojde ke dveřím. Otevře mu babizna. Přivítá ho a řekne mu, že "ONI" a Missy čekají vevnitř. King dovnitř jít nechce, ale něco ho nakonec přinutí vejít…

Ale tohle není konec, Kingova noční můra pokračuje albem "Conspiracy". Hudební stránka "Them" není o nic šílenější. King se zdokonalil ve zpěvu a tak se kromě famózní fistule a chrapláku objevuje třetí vokální poloha - čistý zpěv. Ten je na albu zastoupen nejméně. King dabuje jednotlivé postavy s mistrností, která je mu vlastní. Jeho dvorní kytarista Andy LaRocque spolu s kytaristou Petem Blakkem nás zahltí přívalem svěžích riffů, šílených sól a jako obvykle nám ukáží, že umí skvěle hrát i na španělku. (instrumentálka "Them"). Za bubny sedí excelentní Mike Dee, takže po této stránce není co vytknout. Na basu brnká Hal Patino, který ve skupině působí i v současnosti. Rok po "Abigail" se King Diamondovi podařilo nahrát další perfektní album, i když zlé jazyky tvrdí cosi o hudební komplikovanosti. Jisté je, že písně na rozdíl od "Abigail" nejsou tak přímočaré, často dochází ke střídání temp, na albu se nacházejí i pomalejší věci a celkově na vstřebání sem potřeboval víc poslechů. To ovšem není důvod k podhodnocování alba. Spolu s "Abigail" a "Conspiracy" patří "Them" do zlatého fondu Kingovy sólové dráhy.

Čaj je dopit, začíná svítat, a tak musíme seance s "NIMI" ukončit. Nebojte se, tohle nebyla poslední.

sestava: King Diamond - zpěv, Andy La Rocque - kytara, Pete Blakk - kytara, Hal Patino - baskytara, Mikkey Dee - bicí
produkce: King Diamond & Roberto Falaco