29.09.16

06.09.16

06.09.16

BARRACUDA - Humanimal

BARRACUDA - Humanimal

2003 Élysion Music

Českobudějovické progresivní vydavatelství Élysion Music (www.elysionmusic.com) nás v poslední době bombarduje samými kvalitními spolky, vzpomeňme např. loňský objev SIX DEGREES OF SEPARATION nebo letošní přírůstek INNER FEAR. Stejně tak olomoucké kvinteto BARRACUDA drží se svou novinkou "Humanimal" laťku kvality pěkně vysoko. Již předchozí šestiskladbové promo nahrané v provizorních podmínkách v létě 2001 bylo rychle rozprodané, stejně tak návštěvnicí loňského Brutal Assaultu si mohli vychutnat nový materiál nejen z živého vystoupení, ale i z CD kompilačky Brutal Assaultu 007 obsahující skladbu "The Beast", nahranou již ve studiu Semtex.

První, co bije do oči, když si CD vezmete do ruky, je výborně zpracovaný obal. Jak přední, tak zadní strana přebalu včetně potisku CD hýří příjemnými teplými barvami, které kontrastují s chladným zeleným vnitřkem bookletu. Jak titulní obrázek od JJ Crowa spolu s fotkami kapely tak celkový layout od E-VISION patří k tomu nejlepšímu, co jsem v poslední době na tuzemské scéně viděl. A pak že udělat pěkný obal pro CD nejde.

Musím souhlasit s promo materiály, že zkoušet definovat styl debutu "Humanimal" není, ačkoliv by se to na první pohled zdálo, tak jednoduché. Pokud starší tvorbu skupina označuje jako vliv sepulturovsko-panterovského stylu, tak v současnosti máme co dočinění se svébytnou skupinou, jenž se nebojí do své death/thrashové tvorby vnést kouzlo experimentů a dalších originálních prvků. Taktéž využití akustické kytary či tajemného šepotu v některých pasážích dodalo hudbě další zajímavý rozměr, takže je nám nadmíru jasné, že o žádný ortodoxní detík rozhodně nepůjde, což pochopitelně kvituji. Za hlavního tahouna BARRACUDY lze označit suverénního zpěváka Martina Pánka (ex-GODLESS TRUTH). Jeho grobiánský vokál nepostrádá charisma a přestože ne vždy spoluhráči drtí, stále máte pocit, že posloucháte hodně brutální muziku. Uznání si rovněž zaslouží bicmen Martin Lukášek a jeho poměrně technická hra. Spolu se zpěvem jsou ze všech nástrojů nejlépe nazvučeny. Martin se se svými paličkami nijak nemazlí, hlavně hra na činely patří mezi jeho gró. Taktéž do bubnů dokáže klepat kvapíkovým tempem, o kopácích nemluvě. Jeho bicí doslova zpívají, radost poslouchat. Přestože kytary jsou postaveny na přímočarých (avšak chytlavých) riffech, právě další netradiční prvky jako např. latinský motiv v "Only Shadow", akustické pasáže v "Humanimal Pt.I", "Love & Hate", "Human The Liar" či zajímavá sólíčka posouvají nahrávku o kvalitativní stupeň výše.

Z finančních důvodů se nahrávalo v rozjíždějícím se studiu Semtex za asistence Petra Švarce (ex-DREAM THEATER revival, ex-GODLESS TRUTH), takže samozřejmě zvuk by mohl být lepší, třeba bicí moc vyčnívají naopak doprovodná kytara se zase příliš utápí, přesto však na naše skromné české poměry průměr. S "Humanimal" se rozhodně nudit nebudete, na své si přijdou kromě klasických death metalových fandů i techničtěji orientovaní posluchači. Již samozřejmostí se stávají multimediální bonusy na CD, tento patří k těm nejlepším, jaké jsem nejen u nás viděl. Obsahuje kromě live klipu "The Beast" kompletní diskografii, biografii a rovněž nechybí pestrý výběr fotek. No nekupte to.

Kontakt:
Pavel "Destroyer 666" Liška
tel.: +420 607 916 409