29.09.16

06.09.16

06.09.16

SOLFERNUS - Diabolic Phenomenom

SOLFERNUS - Diabolic Phenomenom

2003 promo

Až ze samotného jícnu pekla k nám na černých koních přijíždí satanovi vyslanci Igor (ROOT, EQUIRHODONT), Khaablus (ex-INNER FEAR) a Parambucha (ASGARD, YBCA). V metalovém UG se jedná o etablované persony, známé především z černých metalových vod. Přestože v jejich domovských kapelách se o černý kov spíše dotýkají (tedy kromě Khaabluse), v novém projektu SOLFERNUS se do něho ponořili až na samé temné dno. Na promu "Diabolic Phenomenon" se setkáváme se skutečnými black metalovými sypačkami a s výtečným havraním skřehotem Khaabluse. Naposledy jsme se s podobným ambiciózním počinem, kde zakladatelem byl rovněž jeden z členů ROOT a to Mr. Blackie, mohli setkat roku 1999, kdy vyšlo vynikající album "Serpent Seed" projektu ENTRAILS. V něm hrál na baskytaru rovněž Igor, který ji v SOLFERNUS zaměnil za kytaru, stejně tak Blackie napsal text pro skladbu "Legacy Of Death". Mezi dalšími hosty se objevila Dasha (TLOR), jenž zaskřehotala ve většině skladbách, sólový kytarista Ashok (ROOT, EQUIRHODONT), bez jehož sóliček by "Furious Beat Of The Black Hearts" a "Legacy Of Death" postrádaly ten správný vzdušný feeling, o další sólíčko se postaral rovněž Iggy Mores (XYZ), ten desku též produkoval. Za velkou záhadu považuji bicmena, v bookletu je sice uveden jakýsi Nor Sigbjörn Erik Thorsen, ale slyšel jsem, že si z nás kluci možná vystřelili. Bicí sice znějí skvěle, ale pokud přece jenom jde o automat, s jeho programováním si někdo dal fakt záležet.

Promo začíná temným intrem zřejmě z nějakého kultovního horrorového filmu, na něho volně navazuje první šlech "Darker Than The Darkness". Bicí sypačky, hutná kytara, infernální Khaablusuv jekot, místy slyšíme až death metalové riffy. Dvojka "Furious Beat Of The Black Hearts" se nese v podobném duchu, snad jen intro netrvá tak dlouho, navíc se zde vyřádil i Ashok. Trojka "Legacy Of Death" začíná Moresovým kytarovým sóličkem, pak opět přichází gehena trvající až do konce. Pro mě nejlepší skladbou alba je předposlední "Human Medium Of Evil". Začíná zatěžkanými kytarovými riffy a celá se nese v atypickém středním tempu, Khaablus projev mi trošku přípomněl Abbatha z IMMORTAL. Poslední "Bros Of Inferno" uzavírá desku jak jinak než blackovou vichřicí.

SOLFERNUS patří mezi slibné projekty, v létě by mělo vyjít plnohodnotné debutové album, takže uvidíme, zdali dostojí nárokům fanoušků. Přestože se nejedná o kdovíjak originální materiál, u nás je stále kvalitních black metalových spolků jako šafránu. Pokud by kluci vyrukovali s takovým projektem již před lety, oplýval bych radostí. Dnes, kdy klasický black metal spíše ustupuje dalším vlivům, osloví spíše ortodoxní fanoušky. Abych byl úpřimný, ENTRAILS se mi dnes líbí více, ale třeba nás SOLFERNUS ještě překvapí.

Kontakt:
Igor Hubík
Ant. Slavíka 9, 602 00 Brno
e-mail: igorhubik@hotmail.com
tel.: +420 605 749 636

sestava: Igor - kytary, Khaablus - zpěv, Parambucha - baskytara, hosté: Sigbjörn Erik Thorsen (Norsko) - bicí, Dasha (TLOR) - zpěv (1, 2, 4, 5), Ashok (ROOT) - kytarová sóla (2, 3), Iggy Mores (XYZ) - první kytarové sólo (3)
produkce: Iggy Mores
studio: Studio MY
čas: 22:45