29.09.16

06.09.16

06.09.16

ABSURD CONFLICT - Promo 2003

ABSURD CONFLICT - Promo 2003

2003 promo

Přestože ABSURD CONLFILCT nemají na svém kontě zatím žádné plnohodnotné album, jejich jméno už se za ta léta působení na scéně stačilo otisknout v podvědomí nejednoho metalového fanouška. I já mám tuhle sympatickou bandu zafixovanou jako tvůrce kvalitní muziky, jejichž koncertní set se rozhodně nevyplácí prosedět u piva. Přestože na živo jsem měl tu čest vidět je několikrát, žádný z předchozích počinů (demo "Hopeless Despair" a splitko s DEPRESSIVE REALITY "I'm Your History") jsem předtím neslyšel. Toto čtyř skladbové promo, jež se mi dostalo do rukou, je ochutnávkou z nového materiálu, pro nějž hledá kapela touto cestou vydavatele.

V propagačním textu na zadní straně bookletu se píše, že "ABSURD CONFLICT hrají technický death thrash metal" a s tímto prostým zaškatulkováním nezbývá než souhlasit. Především bych se pak držel slova technický, protože kompozice skladeb a hra jednotlivých muzikantů je vpravdě propracovaná. Kapela klade důraz na melodické vyhrávky a především pak v těch pomalejších pasážích vynikne sehranost a sebejistý um, pomocí čehož kapela plodí na naše poměry dosti originální a promyšlenou muziku. Vokalista naštěstí neprodukuje klasický death-metalový murmur, jímž by to celé asi kazil, ale hrdelní, nasraně znějící "skřehot", který je v některých pasážích dokonce i srozumitelný. O čem ale je textová složka alba se neodvažuji soudit - na promáči uvedeny nebyly.

Přestože se všechny skladby drží spíše středního tempa, místy se dočkáme i "zběsilejších" pasáží, kde nechybí téměř "black-metalové" sypačky a hudbě tak dodávají potřebný švink. Osobně bych takových sekvencí uvítal více, bo přece jenom některé pasáže jsou na můj vkus až moc pomalé. Nicméně je to můj subjektivní názor a mnoho lidí může mít přesně opačný.

Škoda, že nemohu posoudit, jaký skok kupředu kapela udělala od předchozích počinů, ale věřím že ne zanedbatelný, protože na tomto promu předvádí opravdu nadstandardní a sebejistý výkon. Pakliže by se ABSURD CONFLICT představili ve stejné, ne-li lepší kondici i na své první plnohodnotné fošně (s tím že by se všechny nové skladby držely na dané kvalitativní laťce), v nejedné recenzi se asi bude mluvit o "debutu roku". No, uvidíme...

Kontakt:
Jan Pulec
Sebranice 90