29.09.16

06.09.16

06.09.16

IMMUNOLOGY - Thorn Dive

IMMUNOLOGY - Thorn Dive

2003 Kryštof Peterka

Musím sa priznať, že o kapele IMMUNOLOGY som veľa informácii nemal, nejaké z netu, iné z počutia. Zaujala ma však a po vypočutí ich ešte horúceho albumu "Thorn Dive" som sa rozhodol túto skupinu priblížiť aj našim čitateľom. Netradičný hudobný štýl /aspoň na naše pomery/, v ktorom sa kapela pohybuje mi nie je celkom cudzí, možno práve naopak. Naštastie sa EBM-music sľubne rozvýja aj u nás, može sa tak lepšie dostať k ľuďom... Vznik kapely sa traduje niekde do roku 1996 a tak je jasné, že nejde o žiadnych nováčikov. Zo záujom som si prezel profesionálne vyvedený a zaujímavý booklet a v očakávaní sa započúval do prvých tónov /zvukov/ intra. Po dosť dlhom a zatiaľ nič nenaznačujúcom intre sa na mňa z reproduktorov vyvalila vysokokvalitná EBM-music, akú som nepočul už dosť dávno. Vynikajúci zvuk, chytlavé samplové linky, naozaj dobré. Možno to trošku znie ako prechvaľovanie, lenže na naše domáce /beriem tým Česko aj Slovensko, ak sa neurazíte/ pomery je to jav nie až tak obvyklý a o to zaujímavejší. Frontman, tvorca textov aj hudby Kryštof Peterka naozaj vie, čo chce a sebeisto za tým kráča. V hudobnej časti je zrejmé, že veľkým vzorom kapely sú už dnes hviezdy svetového formátu LEIBACH, občas sa mihne aj BAUHAUS či legendárny KRAFTWERK. V niektorých viac melodických linkách zase zabiehame do ranných DEPECHE MODE. Nejde však o žiadne kopírovanie, či re-aranžovanie ich skladieb, všetko má svoj štýl a typický "sound". Doska má vyše 50 minút, takže si atmosféru možete poriadne vychutnať. Oceňujem naozaj rozmanitosť celého albumu, postupne sa z podmanivých, možno až tanečných pozícií presúvame až do tvrdej industriálnej "režby". Keby sme do hudby vložili ťažkotonážnu gitaru, mohol by nám vzniknúť kríženec M. MANSONA a ROBA ZOMBIEHO. Určite by to bolo zaujímavé, ale nechajme veci radšej tak ako sú, je to zrejme najlepšie. Nechajme sa radšej prekvapiť nejakým originálnym koncertným vystúpením. Na albume sa ako bonus nachádza aj klip k titulnej skladbe "Thorn dive". Tma, mihavé svetlo stroboskopu, para, iskry... To sú artikle tak typické pre tento hudobný žáner a tiež sa v hojnom počte v klipe objavujú. Pridajte si k tomu ešte zbrane, plynové masky, mnoho zvedavých ženských rúk a máte z toho vyvedený klip. Aj keď IMMUNOLOGY až tak úplne nezapadajů do zamerania ABYSS-u, jedná sa o kvalitnú hudbu a určitě by vypočutie či dokonca koncert stál za to. Najbližšie budete mať možnosť túto partičku uvidieť na CASTLE-PARTY 26.a 27.7.03 v Poľsku. Toto zaujímavé zoskupenie sa zaradilo medzi mojich osobných obľúbencov žánru /spolu s K.I.F.O.T.H. a THE LAST DAYS OF JESUS/ a tak aj Vy si skúste na pár okamžikov odpočinúť od vražedného kvílenia gitár a započúvať sa do hudby IMMUNOLOGY... určite nebudete ľutovať.

sestava: Kryštof Peterka - zpěv, skladani, Martin Sýkora - kytara, Michal Dvořák - bici, Radim Brom - karboflexa
produkce: Kryštof Peterka
studio: Immunology studio