14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

CARPATHIAN FOREST - Morbid Fascination of Death

2001 Avantgarde Music

Trochu opomíjená norská black metalová formace CARPATHIAN FOREST patří do první ligy tohoto obskurního žánru, nemalý podíl na této skutečnosti měli a mají přední muzikanti norské metalové scény, jenž prošli touto skupinou. Zakládající člen R. Nattefrost (aka Lord Nosferatu) - zpěv, kytara se vždy nechal obklopit těmi nejlepšími z norské metalové scény, jmenujme namátkou - Lazare - bicí (SOLEFALD), Tchort - kytara, baskytara (ex-EMPEROR, ex-SATYRICON, BLOOD RED THRONE, GREEN CARNATION), Anders Kobro - bicí (ex-IN THE WOODS, GREEN CARNATION), Vrangsinn - baskytara, synth (WORLD DESTROYER). Nattefrost již byl unaven ze stálého najímaní session muzikantů, takže poslední tři jmenovaní se stali stálými členy CARPATHIAN FOREST, navíc Vrangsinn nastoupil na uvolněný post Nordavinda, druhého zakládajícího člena skupiny, jenž po nahrání "Morbid Fascination of Death" kapelu nadobro opouští.

Misantropický koncept perverze, smrti a temnoty započatý na předešlém opusu "Strange Old Brew" (2000) dosáhl na druhém pokračování "Morbid Fascination of Death" své dokonalosti. Hudbou CARPATHIAN FOREST snad nejvěrněji naplňují své zvrácené vize a postupy k tomu určené, rovněž stojí za poslech. Především skupina sází spíše na co nejvýraznější nihilistickou atmosféru jako vyznění celku, tudíž neupřednostňuje co nejkvapíkovější rychlost bicích a mohutné hradby řezavých kytar (i když toho všeho se rovněž dočkáme), ale skladby se nesou převážně ve střednětempém rytmu (s občasnými sypačkami), kytary a basa znějí sice správně black metalově syrově, ale rozhodně se nejedená o chaotický včelí roj. Nástroje jsou výborně čitelné, hlavně se mi líbí syrová (ale výborně nazvučená) hlavní kytara, někdy mi evokuje depresivní tirády starých BURZUM. Mě osobně se toto nazvučení strunných nástrojů velice zamlouvá. Chytrým tahem se jeví rovněž aranže kláves a saxofonu (na něm je postavena velmi depresivně chladná "Cold comfort", opravdu skvost nebo poslední "Nostalgia"). Depresivní klavírek v některých úsecích ještě více vyhrocuje nenávistnou atmosféru, byť tvoří jen kosmetický podklad černému kovu. Taktéž vlivy rock'n'rollu (čímž lze tvorbu zařadit do škatule black'n'roll, podobně jako některá alba švédských death metalových kolegů se saze hlásí k death'n'rollu) patří k vítaným atributům, jaké jsou v tomto žánru vzácností. Ano, rovněž kombinace francouzského studia Sound Suite a maestra Terje Refsnese patří k obrovským kladům hudby CARPATHIAN FOREST a tento zvuk skupině sedne jako ulita šnekovi.

Jako bonus byl k albu přidán geniální cover "Ghoul" (hádejte od koho, no nebudu vás napínat...od MAYHEM), nová verze skladby "Carpathian Forest" z MCD "Through Chasm, Caves and Titan Woods" (1995) nebo znovu zpracovaná "The Last Sigh of Nostalgia". Kdo chce slyšet opět trochu jiný black metal s unikátním zvukem, neotřelými postupy a v neposlední řadě s vynikajícími muzikanty, tak ať sáhne po CARPATHIAN FOREST. Zaručuji, že milovník toho nejčernějšího kovu nebude zklamán.

sestava: R. Nattefrost - zpěv, kytara, J. Nordavind - baskytara, kytara, Tchort - kytara, baskytara, Vrangsinn - baskytara, synth, A. Kobro - bicí
produkce: Terje Refsnes
studio: Sound Suite Studio