14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

ADOR DORATH - Adon Nin Edeleth Ador Dorath

2002 vlastní náklad

Že se stal ADOR DORATH překvapením pro nejednoho fanouška metalové scény, nemusím snad zdůrazňovat, ostatně výsledky v anti-anketě Břitva mluví sami za sebe. Díky starostlivé práci manažerky Evy se CD dostává i do naší redakce a hned po prvním poslechu mám pocit, že vedle INNER FEAR vyrostl v našem kraji další ojedinělý exemplář. Kapela mě trkla vlastně díky jménu, které jest převzato z Tolkienových knih (kapely čerpající z tohoto odkazu jsou mi nesmírně sympatické), sice nevím nakolik je jejich tvorba (krom jména) s tímto fenoménem spjata, ale mezi kolegy spřízněného ražení zapadá skvěle. AD čerpají ze symfonického black metalu, který je občas podpořen tu doomovými, tu deathovými elementy, ale především je zde cítit ovlivnění vážnou hudbou, což též velice oceňuji. Svým směřováním se však nestávají pouze jednou kapelou z mnoha, naopak si zadělávají na poměrně svojský statut. Doslova zarážející je, jak se povedlo vyprodukovat tak brutální zvuk. V dnešní době to sice není nic obdivuhodného, ale v sedmi lidech to musí dát kurevskou práci. AD tak plně využili svých schopností a snad se i poučili z chyb, které udělali například jejich kolegové z RETURN TO INNOCENCE. Práce obou kytaristů je vskutku vynikající, řada neotřelých nápadů je vkusně vrstvena za sebe, různě se proplétají či doplňují, po této stránce nemá deska prakticky hluchého místa. Lví podíl zde nesou i klávesy, jež určují atmosféru desky, ve většině případech jde o opravdu prvotřídní temné orgie, které si nezadají třeba s LIMBONIC ART či OBTAINED ENSLAVEMENT. Dále se v kapele vyskytují hned dvě slečny, z nichž jedna obstarává basový post a musím uznat, že opravdu zodpovědně, dynamickou rytmiku na desce určitě nepřeslechnete. Druhá dívčina se věnuje jak jinak než zpěvu. Přestože moc nemusím rádoby operní umělkyně, zde jsem plně spokojen, krom spolehlivě standardních partů se zde objeví i několik opravdu vyjímečných, které se postarají o husí kůži na celém vašem těle. Pro mlsné pány ještě dodám, že Lenka je girl no.1!!! Samozřejmě ani mužský vokál není pozadu, Ivoš si se svými party dokonale hraje, krom očekávaného skřehotu se dočkáme i mluvení či šeptání, což činí produkci AD snad ještě temnější. Kompaktní celek narušuje jen ukrytý a notně šílený industrial bonus, který však potěší všechny milovníky těch nejzvrhlejších experimentů! Pokud by se kapela rozhodla jít tím to směrem i nadále, byl bych rozhodně nadšen! Řemeslně kvalitní booklet a potisk disku dělají z obyčejného CDr kvalitní desku. Chorým příbuzenstvem znechucený Český Těšín, odkud kapela pochází, má malé bezvýznamné plus. Pro mě rozhodně jedno z největších překvapení minulého roku!

Kontakt:
Management:
Eva Hojdyszová
tel.: 605 906 506
e-mail: adordorath@centrum.cz

sestava: Ivoš Doseděl - Křik a hlasy, Michael Rannosz - Bicí, Kamil Pfeffer - Kytara, Romana Aertsová - Baskytara, Martin " Prcek " Roženek - Klávesy, Lenka Machová - Zpěv, Krystián Danel - Violoncello, kytaraprodukce: Martin Roženek
studio: Blue Studio, Třinec
čas: 49:12
styl: sympho black/avantgarde/gothic