29.09.16

06.09.16

06.09.16

BERSERK - ...From The Celtiberian Woods

BERSERK - ...From The Celtiberian Woods

2001 vlastní náklad

Abych řekl pravdu, moc mi do kupy nejde skloubení Španělska a black metalu. Když se řekne black metal, vždy si představím severské země a myslím, že tomu tak je i u vás ostatních. Výraz "španělský black metal" mi přijde přinejmenším křečovitý, zní to stejně jako například "HC z Grónska":-). V souvislosti se španělskými končinami si představím koridu, snědé štětule a taky gore grind, vždyť kapel tohoto zaměření je zde jak sraček, stačí vzpomenout ty nejznámější v podobě HAEMORRHAGE, TU CARNE, MACHETAZO či REPUGNANCE. Asi je to můj blbý dojem, protože veškeré kapely s blackovým zaměřením, které odsud pocházely, zněli vždy celkem k světu, ať už to byl ASGAROTH, LUCIFUGUM či právě BERSERK. Je vidět, že nejen gore grindem je člověk živ a tak se pětice válečníků rozhodla upsat černému kovu, symfonické větvi. Řeším však další dilema, bicí mi znějí jako automat, přestože v bookletu je pod škopky podepsán jakýsi Frozen Wind. Snad by kapela nedávala jakési Yamaze takové jméno, i když dneska už je všechno možný. Pokud tedy za bicími sedí živí člověk, zvuk mají teda debilní. Nakonec se však musím přece jen přiklonit na stranu člověka, pač při pozornějším poslechu jdou zaslechnou i nějaké chyby, které by u automatu být neměly. Každopádně si BERSERK přes veškeré symfonické prvky uchovali vcelku syrový a hlavně poměrně originální zvuk. Práce s klávesami je hodně klasická, jednou jsou využity jako intro, podruhé lehce dokreslují atmosféru, jindy zase zdatně soupeří s kytarami. Ovšem jen málokdy se od nich dočkáme něčeho zajímavějšího či netradičního, zde se víceméně spoléhá jen na spodky, takže kdejakých artistických pičovinek se dočkáte možná tak u norských kolegů. K blacku patří skřehotavý vokál, který je zde samozřejmě také zastoupen v sympatické poloze. Občas (tedy spíše vyjímečně) se dočkáme i čistých vikingských zpěvů, které působí velmi silným dojmem, pořád mi to něco připomíná, ale za boha si nemůžu vzpomenout co :-). Ale třeba takový pátý song se nese zcela v tomto duchu - vybrnkávačky, perkuse, čistý zpěv. Sice jsme dostali promo na CD-R, ale v infu se píše, že originální verze obsahuje plnobarevný obal a profesionální design. Něco se mi dokonce plete, že jsem viděl BERSERK vydaný u ADIPOCERE recs., ale jist si tím nejsem. Každopádně "...From The Celtiberian Woods" má svou charakteristickou atmosféru a žádného fanouška black metalu by nemělo zklamat.

Kontakt:
e-mail: bersekers@terra.es

čas: 41:54