29.09.16

06.09.16

06.09.16

DESCEND - Requiem Of Flame

DESCEND - Requiem Of Flame

2002 Metal Age Productions

Při výběru kapely DESCEND měli slovenští Metal Age daleko šťastnější ruku, než když podepisovali kontrakt s jinými stájovými kolegy, neboť "plameňáci" DESCEND jsou opravdu minimálně o třídu lepší než například takoví INTO THE GORE či INNER WAR! Při prvním poslechu bych dal hlavu na špalek za to, že DESCEND jsou jisto jistě Švédi. Ovšem byl jsem vedle jak ta jedle, jsou to amíci, což by jste z jejich tvorby rozhodně neřekli. Typicky mrazivý švédský sound obklopuje celou nahrávku jako mlžný opar a jen občas dovolí prozradit, že kapela disponuje nápady, které by jste na starém kontinentě, potažmo ve Švédsku hledali asi marně. Abych vám nemazal med kolem huby...není jich tam zas tolik, respektive naleznete je jen při soustředěném poslechu. A není to jen zvuk, co nám evokuje zemi, ve které všechna příjmení končí příponou -son :-). Některé postupy jsou naopak charakteristické spíše pro švédskou starou školu, takže se nemusíte bát, že by šlo opět o nějakou kopii IN FLAMES (mimochodem, nové "inflejmy" si rozhodně sežeňte, je to jedno z nej překvapení za poslední dobu!). Mezi "osmičkou" úderných vypalovaček se také mihne jedna skladba s pomalým úvodem, který coby protiklad veškeré zuřivosti a nenávisti, zní velmi přesvědčivě. Nenechte se však zaskočit drtivým nástupem, který opět rozmetává vše, co mu přichází do cesty. Technicky náročná hudba ctí pověst amerických kapel a nejinak je tomu i zde. Je vidět, že kapela je sehraná, kluci nejsou rozhodně žádní začátečníci, ale po čertech prohnaní muzikanti. Zvláště bubeník mi utkvěl v paměti svými netradičními postupy, které jsou na daný styl minimálně překvapující. Nahrávku doprovází pekelná atmosféra, něco podobného, co je k vidění na obalu desky! Když už jsme zmínili obal, musím též vzpomenout, že je sakra povedený. Po grafické stránce neotřelé nápady se snoubí s grafikovou zručností, opravdu radost pohledět. Zvídavému pozorovateli zajisté neunikne zajímavá chyba, která se nalézá v základním infu k desce. Tracky 1-8 byli mixovány v roce 2000, zatímco tracky 9-13 už v roce 1995. Zajímavostí ovšem zůstává, že se zde žádné skladby z roku 1995 nenalézají. Ať jsem hledal sebevíc, opravdu tu nic nebylo, ani jako skrytý bonus, nic... Takže, pánové, doufám, že se těch 5 prehistorických válů dočkám příště :-))).

Kontakt:
DESCEND
POBox 770376, Cleveland, OH 44107, USA