29.09.16

06.09.16

06.09.16

INSANIA - Jazz-ethnic Anarchy

INSANIA - Jazz-ethnic Anarchy

2003 Bažina

Při Redblack days na brněnské Flédě propagoval Poly nejen nové CD "OUT", ale i "micro CD" "Jazz-ethnic Anarchy", na kterém najdete různé podivné skladby, ze zkušebny apod. Nemohl jsem jinak, než si ono CD okamžitě opatřit. Za sympatických 66 kaček dostanete opravdu micro CD - 8cm CD-R, s jednoduchým obalem, který obsahuje jenom základní, leč dostatečné informace a veškerou diskografii Insanie, Skimmedu a Polyho. Kromě toho se zde dozvíme výstižné motto tohoto CD: "Výběr znesnadňuje porozumět hudebnímu vývoji INSANIE v letech 996 - 001".

První skladba je ze zkušebny - při prvních sekundách (bicí) jsem se "lekl", že se jedná o NAPALMED - prostě vše je zkreslené, podivný zvuk, utopený zpěv (holt nahrávka ze zkušebny...) řekl bych skoro "industriálně/funky" záležitost s "blackovým" zpěvem... :-). Poté následují tři skladby vyňaté z desek "Virtu-Ritual" a "Trans-Mystic-Anarchy", ovšem nejedná se o typické songy Insanie ale přesně naopak... "Hardcoremos Latinos" je, jak již název napovídá mexickými vlivy ovlivněné HC ve španělštině, tequila a siesta z této skladby jen čiší, "cOSA Nostra" (instrumentální protestsong proti OSA) je v podstatě jazzová skladba, ve které hostuje jazzové dechové trio. V následující "Moribayassa" hostují pro změnu TUBABU (skupina západoafrických rytmů), takže se dočkáme klasického etno-bubnování podbarveného (ne)typickým zvukem Insanie. Jako bonus jsou zařazeny dvě cover-verze - a ani ty mnoho nevypoví o skutečné tváři Insanie - první, od SUICIDAL TENDENCIES, údajně vyšla na nějaké americké nahrávce Insanie, konkrétně tuto skladbu "sjůsajdlů" neznám, ale jde o píseň se začátkem a koncem v pomalém tempu s čistým zpěvem, rychlou střední částí a s využitím zkresleného vokálu - někde mezi Insánií a SUICIDAL TENDENCIES (jak je znám já). Poslední jsou MASTER'S HAMMER z CD "Tribute to Master's Hammer" - v podstatě se jedná o astrálně-corový pohled na tuto klasiku v pěkně rychlém tempu s několika zvukovými odlehčeními (např. začátek s laděním orchestru).

Toto CD doporučuji jednak všem ortodoxním fanouškům Insanie a pak všem sběratelům (různých rarit). Řadový posluchač raději sáhne po řadových deskách, neboť kromě dvou skladeb vše ostatní již na CD vyšlo... Marně přemýšlím, zda ve skutečnosti nejde o sarkastický škleb astrální hydry Insania, o ironické zrcadlo všem best-of albům a výběrům-rarit. Asi jo. Ale k dokonalému zmatení posluchače bych ještě přidal některý z techno-remixů z CD "Tamto remiXuje INSANII" :-) Každopádně se jedná o velice sympatické CD, určené ale pro úzkou skupinu posluchačů...

sestava: Poly - kytara, tenor, Klíma - basa, Black Drum - bicí, hosté: Marcellah + Reginnah - oslavný chorál (2), Zdeněk Karpíšek - trubka (2,3), Petr Janovský - alt saxofon (3), Libor Pomezný - baryton saxofon (3), TUBABU - západoafrické rytmy (4), Gabriellah - vokály (4), Salsa Verde - vokály (6), Il Contecento Salašari Symfonika Orchestrula - vokály (6), RHONDIAN - programování (6)
produkce: INSANIA
studio: text
čas: 20:23