DEADSOUL TRIBE - A Murder of Crows

DEADSOUL TRIBE - A Murder of Crows

2003 InsideOut Music

čas: 60:01
země původu: Rakousko/USA
styl: progressive metal

Slyšeli jste o chlapíkovi jménem Devon Graves? Ne? No a říká vám něco jeho bývalý pseudonym Buddy Lackey? Stále nic. A co takhle jméno legendární progrockové formace PSYCHOTIC WALTZ? Jasně, už jsme doma. Po rozpadu této vynikající kapely se její zpěvák a jinak multiinstrumentalista rozhodl pod novým jménem Devon Graves pokračovat v hudebních aktivitách prostřednictvím své nové kapely DEADSOUL TRIBE.

Fanoušci PSYCHOTIC WALTZ mohou zcela jistě jásat, neboť jeho sólová skupina nejen že se rovněž pohybuje na poli progresivního rocku, ale hlavně dosahuje stejných kvalit. Prakticky jedinou zásadní změnou po odchodu z PSYCHOTIC WALTZ bylo, že Devon přesídlil z rodné Ameriky do Evropy, konkrétně do Vídně, kde se spojil s výborným bubeníkem Adelem Moustafou a společně roku 2001 nahráli debutové album nazvané stejně jako skupina, tedy DEADSOUL TRIBE. Na živé hraní si Devon sice najímá další dva muzikanty - Rolanda Iveze a Volkera Wilschka, ovšem ve studiu veškerá tíha spočívá na něm a věřte, že toho není málo. Pro druhé album "A Murder of Crows" nejenže napsal veškerou hudbu a texty, ale rovněž ho výborně nazpíval, dále nahrál veškeré elektrické a akustické kytary, baskytaru, flétnu, klávesy, no a pokud by to někomu připadalo málo, tak si ho rovněž sám produkoval a zmixoval a to vše ve svém vlastním studiu Dead Soul Temple, které pro tento účel postavil. No uznejte sami, není ten Devon (stejně jako jistý Kanaďan Devin :-) maniak? Je a buďme jen a jen rádi, protože z desky "A Murder of Crows" jsem jedním slovem nadšený.

Kdo slyšel jeho minulý, taktéž kvalitní, opus "DeadSoul Tribe", tak si musí všimnout, že druhá deska skýtá delší stopáž, z čehož vyplývá, že skladby jsou díky pomalejšímu tempu delší, ale o to více si vychutnáte jejich příjemnou zasněnou atmosféru. Sice oproti jiným progresivním skupinám se DEADSOUL TRIBE drží více při zemi, takže na rozdíl od těch, co se snaží za každou cenu o muzikantské onanie, Devon a spol. se spíše vyžívají v silných psychedelických náladách, velmi připomínajících pohodová 70. léta. Tento fakt podporuje mimo jiné i flétna (známá již z PSYCHOTIC WALTZ), která třeba hned ve druhé skladbě "The Messenger" silně evokuje JETHRO TULL. Takže desku "A Murder of Crows" bych doporučil i posluchačům tradičního rocku, pro něž se možná DEAD SOUL TRIBE stanou vstupenkou k vznešenější hudbě progresivní.

Po zvukové stránce rovněž desce nemohu nic vytknout a je vidět, že Devon rozhodně na studiových mašinkách nešetřil. Na druhou stranu však nečekejte mýdlově čistý zvuk, ale správně hutnou a syrově znějící nahrávku, přesně tak si představuji pořádný rokec jak vystřižený ze 70. let. Rozhodně se musím zmínit o dokonalém obalu CD, za tímto skvostem stojí další známá persona Travis Smith a musím říci, že tento kreativní umělec ze sebe vydal téměř maximum.

sestava: Devon Graves - zpěv, kytary, baskytara, flétna, klávesy, Adel Moustafa - bicí
produkce: evon Graves
odkaz: myspace.com/deadsoultribe