29.09.16

06.09.16

06.09.16

KORUM - Son Of The Breed

KORUM - Son Of The Breed

2002 SEKHMET recs.

Francouzský label SEKHMET recs. mě doslova překvapil, když nám zaslal na recenzi trojici velmi zajímavých a hlavně technických nahrávek. Jednou z nich jsou i Frantíci KORUM. Jejich tvorba spadá někam na pomezí deathu a thrash, chlapci si vybírají z obou zmíněných žánrů jen něco a navzájem to kříží, čímž vzniká poměrně originální muzika. Z desky na vás doslova dýchne ovlivnění staršími techno deathovými kapelami jako jsou DEATH, staří GORGUTS, SADIST a jim podobní. KORUM si ve svých skladbách poměrně dost vyhrají, stavby songů jsou nemálo komplikované, ale orientovat se v nich naučíte již poměrně brzy, navíc vždy v tom spěchu a technickém breakování se najde chvilka času na oddech v podobě zvolnění či nenápadné akustické pasáže. Jak jsem již zmínil, stará škola se v KORUM nezapře, překvapivé je kontrastování motivů v několika skladbách, kdy po technickém zápřahu přichází pasáž zcela opačného charakteru, tedy jednoduché riffování, které vám možná připomene ony staré dobré (???) časy. Naštěstí mají kluci v sobě dávku soudnosti a tak si drží laťku techniky hodně vysoko a zmíněné archaické výlety jsou jen jakousi vzpomínkou. Tempo se udržuje poměrně neměnné po celých 10 songů, uhání se solidně, ale zase nějaká ultrarychlá výplachovna to taky není, dejme tomu, že sousloví "velmi svižně" je nejlépe vystihující :-). O vokály se starají dva členové a jejich hysterický projev se do již tak chaotické muziky parádně hodí, o dokreslení atmosféry ani nemluvě. Krom muziky mě velmi zaujal obal, který jako by Salvadoru Dahlimu ze štětce vypadnul. Fakt velmi nezvyklé a futuristické dílo, jež má na svědomí jistý Peter Gric, jen mi vadí, že je na obrázku vyznačen artwork s webovou adresou - tohle je pro mě zcela nepochopitelné, takovéhle věci se dají přeci viditelně poznamenat v bookletu a ne na coveru alba. Jinak zajímavostí je to, že se na desce ukrývá ještě jakési post-industriální intro, na které se na obalu zřejmě zapomnělo. KORUM nahráli živou a technickou desku, která potěší nejednoho milovníka technicky náročnějších věcí, pro fandu výše zmíněných kapel je tohle to pravé ořechové :-).

čas: 32:47
země původu: Francie
styl: death thrash