29.09.16

06.09.16

06.09.16

HAZYDECAY - Jewelz Of Concrete

HAZYDECAY - Jewelz Of Concrete

2004 HeiaBros. Productions

Nu-metalový uragán se nevyhnul ani naši malé zemičce a právě olomoučtí HAZYDECAY se ženou tou nejvyšší rychlostí. Na aktuálním počinu "Jewelz Of Concrete" nalezneme všechny ingredience typické pro tento styl a rovněž produkce a zvuk ze studia Exponent se velmi povedl. Mnoho podobných kapel sice dokáže na živo rozproudit adrenalin u posluchačů, ale jen málokomu se stejná vitalita a nasazení podaří vtěsnat do drážek CD. HAZYDECAY patří mezi tu nejzdařilejší ukázku toho, že když se chce, tak to jde. Vše záleží na jen na faktu, nakolik to skupina myslí vážně a HAZYDECAY ke své hudbě přistupují maximálně profesionálně. Kluci tento styl bezpochyby milují. O tom svědčí nejen anglická lyrika v takovém tom typickém skejťáckém žargonu (třeba song "Linez'n'Shadez" mluví za vše), ale rovněž úsměvné pseudonymy (jména jako Lee Navarro či Minno Dragonarez, Jr. působí, jakoby kluci vyšli odněkud z brazilské džungle :-). Nic proti tomu nenamítám, patří to neodmyslitelně k nu-metalu stejně jako obskurní image k black metalu.

CD "Jewelz Of Concrete" působí velmi pozitivně a posluchače pořádně nakopne. Už jsem potřeboval trochu pohov od těch skomírajících doomečků a HAZYDECAY patří mezi vhodnou alternativu. Jak každý dozajista ví, v nu-metalu patří mezi hlavní tahouny rytmika a zpěv, stejně tak čistý našlapaný zvuk. To vše HAZYDECAY splňují prakticky na jedničku. Opravdu si nevzpomínám, že bych kdy slyšel lepší tuzemské nu-metalové CD. Zpěvák Adam působí velmi (opravdu velmi) charismaticky. Jeho hlas nepostrádá na mohutnosti a variabilitě (ani se mi nechce věřit, že celé album nazpíval jeden člověk) a v umírněnějších pasážích vynikne rovněž jeho vyzpívanost. Místy až nápadně připomíná Serje Tankiana z výborných SYSTEM OF A DOWN. Těžko to však považovat za mínus, proč taky, když oba patří mezi výtečné zpěváky.

Album "Jewelz Of Concrete" rozhodně nepředstavuje nějakou rychlokvašku. Do půlhodinkového materiálu hudebníci vměstnali tolik nápadů a postupů, že poslech jen tak neomrzí. Hlavně již výše zmiňovaná rytmika doslova čaruje a když už si myslíte, že se skladba bude vyvíjet určitým směrem, páni muzikanti opět něčím překvapí. HAZYDECAY dokazují, že nu-metal nestojí pouze na trendech, ale rovněž na velké dávce invence. A právě díky podobným skupinám ho musíme brát vážně.

Kontakt:
e-mail: ivy@hazydecay.com

sestava: Adam B. Sychrow - zpěv, Lee Navarro - kytara, Minno Dragonarez, Jr. - bicí, DeeAce - baskytara