29.09.16

06.09.16

06.09.16

ADULTERY - Age Of Winter Kings

ADULTERY - Age Of Winter Kings

2003 Avalanche Productions

Kluky z kapely ADULTERY mám rád a během Allmetal Tour I. jsme se dost sblížili, ale to neznamená, že bych jim měl v recenzi nějak nadržovat, to ani náhodou! Když se mi povedlo CD od Frantíka vysomrovat, těšil jsem cože na mě z disku vybafne a přestože jsem jejich tvorbu znal z koncertů, bylo pro mě CD určitým překvapením a zklamáním zároveň. Překvapením proto, že se zde nachází neuvěřitelných 17 songů, z nichž je živě prezentována asi polovička, proto zbylé vály byly pro mě nové a neoposlouchané. Zklamání pro mě znamenal celkem nevýrazný zvuk (je sice dobrý, ale mastnota i slanost se ne a ne dostavit :-) a také jistá ztráta dravosti, kterou kapela disponuje naživo. Ale nezoufejte, celé CD má daleko více předností, takže těch pár nedostatků se snadno skryje. Možná by leckdo mohl namítnout, že kapela nasedla na vlnu dnes tolik módního pagan black metalu a já se s ním rozhodně přít nehodlám, něco na tom možná bude, kdo ví. Ale jisté je, že málokterá grupa, šmrdlající rádoby pagan, dosahuje kvalit těchto havířovských chasníků. Předně, kluci nejsou žádná ořezávátka ani teenageři, kteří drtí v garáži zrovna, když je tatík s autem v práci :-), ale zkušení muzikanti, kteří vás o svých kvalitách přesvědčí za pár chvil a komu je to i tak málo, dalším argumentem jest nespočet dalších smeček, kterými za ta léta prošli. Těžko se mi hledá nějaký příměr, ke kterému bych A přirovnal - možná, že i tohle je důkaz poměrně originálního projevu. Oproti velké většině stylově spřízněných kapel mají A dost melodické kytary, možná něco na způsob SKYFORGER, OBTEST, tedy žádné temné zlověstnosti ve stylu ARKONA se nekonají, i když i malý náznak téhle příměsi by se zde našel. Do melodických kytarových vyhrávek si to pěkně kráká havran Akharon, v silných refrénech mu ještě sekundují Elrabor a přizvaný Siky (asi nejmarkantnější podíl) a Pobor. V těchto epických pasážích skladby teprve pořádně vynikají a naplno se otvírá celá emociální složka. Řekl bych, že v tomto případě jsou ADULTERY takovým naším jedináčkem, nikdo podobně s hlasy nepracuje. Za posilu též považuji Edrogha a Von Borovitze - tedy panáčci, jež nahradili odpadnuvší zrádce. Pro všechny zainteresované čtenáře bude jistě mnoha stránkový booklet, jež plně osvětluje textovou náplň, k tomu stylová černobílá grafika, takže poctivé black metalové album jako když najdeš.

sestava: Akharon - zpěv, řev, Elrabor - zpěv, sbor, baskytara, Von Borowitz - bicí, Edrogh - kytara, akustická kytara
produkce: Elrabor
studio: Bluestudio Třinec