29.09.16

06.09.16

06.09.16

PAIN - Dancing with the Dead

PAIN - Dancing with the Dead

2005 Stockholm Records

Nestor Peter Tägtgren vyrukoval již se čtvrtým albem pojmenovaném "Dancing With the Dead" své sólovky PAIN. Tento projekt se od jeho hlavní domovské skupiny HYPOCRISY v minulosti lišil rapidním příklonem k nu-metalu až s popově laděnými postupy. Rovněž v PAIN Peter využívá v míře větší než malé klávesy, samply a různé cyber efekty. Ostatně škatulka cyber metal se zdá být více než adekvátní.

Ovšem oproti minulému, melancholicky laděnému počinu "Nothing Remains the Same", začíná novinka překvapivě tvrdě. Kytarové riffy úvodní "Don't Count Me Out" docela slušně nakopávají a bez problému by se hodily i do domovské skupiny HYPOCRISY. Rovněž zaregistrujeme progresivnější manýry. Nicméně s následující "Same Old Song" nám Peter na podnose přináší klasický song PAIN. Skladbu lemují vznětlivé klávesy s nádechem symfonična, ale to hlavní, proč si koupit počiny PAIN a taktéž hlavní devíza skupiny, je čistý vokál Petera Tägtgrena. Nečekejte nějaký bardský zpěv, ale sympatický projev rockera (ostatně nějaká ty pivka a cigára se musela nutně projevit :-). Díky němu skladby získávají příjemný, temperamentní náboj a místy dosahují akcelerace jednoho nejmenovaného kanadského šílence :-). Taktéž následující "Nothing" se nese v pohodovém painovském duchu, jaký známe z jeho straších počinů. Ovšem následující skladby jako "Tear it Up", "My Misery" či hlavně "A Good Day to Die" se nesou pro PAIN v nezvykle tvrděmetalové sféře. Jeden nasraný riff střídá druhý a Peter inklinuje spíše k syrovější hlasové poloze. Kam se poděly chytlavé klávesy, zapamatovatelné melodické refrény či industriální samply. Baladu abys pohledal. Nemyslete si, že bych měl něco proti metalu (ani náhodou) a nyní velebil pop, ale měl jsem za to, že v PAIN si Peter ventiluje své melancholické alter ego a v HYPOCRISY to druhé, nasranější. Nyní se to nasranější dere na povrch s větší vervou. Metal zvítězil a s přimhouřením oka bych si některé skladby mohl zaměnit s těmi vyměklejšími z desek HYPOCRISY.

Bohužel, počin "Dancing With the Dead" nedosahuje takové hitovosti jako minulý skvost "Nothing Remains the Same". Hlavně mi tu scházejí takové pregnantní hitovky, jako např. "Just Hate Me" nebo "Eleanor Rigby" (snad nejgeniálnější cover od THE BEATLES, co jsem kdy slyšel). Taktéž CD zní poměrně rozháraně, čímž tento konglomerát připomíná spíše první dvě alba "Pain" a "Rebirth". Ale přesto se jedná v tomto stylu o nadprůměrné dílko a směle se může řadit po bok podobně laděných spolků jako např. THE KOVENANT či RAMMSTEIN.

sestava: Peter Tägtgren - zpěv, všechny nástroje, Alla Fedynitch - baskytara, Andrea Odendahl - kytara, David Wallin - bicí
produkce: Peter Tägtgren
studio: Abyss