29.09.16

06.09.16

06.09.16

DARKTHRONE - Plaguewielder

DARKTHRONE - Plaguewielder

2001 Moonfog Production

Kult. Tisícky pravoverných black metalistov prisahajú na DARKTHRONE. Ja osobne tiež patrím medzi nich a tak som sa rozhodol vytiahnuť tento kus čierneho kovu z hlbín severskej temnoty a trosku ho našim čitateľom predstaviť. Po vydaní viac než solídneho albumu "Ravishing Grimness" v roku 1999 sa Fenriz (Gylve Nagell) vyjadril ako o absolútne poslednom počine, mal to byť definitívny koniec legendy zvanej DARKTHRONE. Naštastie to nemyslel tak úplne vážne a začiatkom nového milénia na nás vychrlil dalšiu dávku norskeho moru v podobe albumu "Plaguewielder".

Je to album, ktorý podľa mojej mienky bude navždy žhavým cejchovadlom vpálený do dejín black metalu. Je veľmi uznaniahodné, že po tak dlhej hudobnej kariére a osmych albumoch dokázali tyto temnokňazi vyprodukovať dosku tak kvalitnú a hodnotnú. Album doslova vyžaruje temnú silu a nenávisť z neho tryská v prúdoch. V ničom nezaostáva za svojimi predchodcami, dokonca ich v mnohom prekonáva…

Severský neznabohovia len opať potvrili svoju neohrozenosť a ešte pohodlnejšie sa usadili na trone bolesti a zatratenia zvanom Black metal. Hrozunaháňajúci vokál Nocturna Culta (Ted Skjellum) je všadeprítomný, svoje zafarbenie nemení a hlboko bodá svoje dýky do srdc úbohých smrtelníkov. Fenrizova guľometná batéria je rovnako smrtonosná ako pred mnohými rokmi, akurát jej zvukové prevedenie je omnoho lepšie. Gitary nemilosrdne kvília svoju pieseň smrti, proste nádherná symfonia smrti.

Po vložení dosky do prehrávača sami rozpútavate apokalypsu, ktorej súčasťou sa vzápatí stávate…po intre plnom zúfalého predsmrtného stonania a nariekania sa morom nakazený vrháte do prvej skladby-Weakling Avenger. Skvelé a veľmi svižné stredne rýchle ale o to smrtelnejšie tempo, zmeny rychlosti, diabolický škrek…nádhera. Po vypaľovčke "Raining Murder" nastupuje "Sin Origin", jedna z mojich najobľúbenejších skladieb od D.T. Vodcom albumu je však nekompromisný holokaust v podobe skladby "Command". Viac-hlasný škrek v refréne, silná melodia, asi najrýchlejšia vec z albumu. Záverečné dve skladby z vašich srdc definitívne vytrhnú zbytky ľudskosti a uvrhnú vás do večného zatratenia… Veľmi dobre prevedená koncepcia albumu je podtrhnutá kvalitným zvukom, čo u D.T. nebývalo vždy pravidlom, práve naopak. Všetkým nám je jasné, že z tejto kobky smrti nikdy nevzijde žiadny synfonický ani gotický metal a to v ich prípade znamená naozaj veľa. "Plaguewielder" sa určite zaradil medzi moje najoblúbenejšie blackové počiny…vrelo doporučujem. DARKTHRONE ABSOLUTORIUM!!!

sestava: Nocturno Culto - kytary, baskytara, zpěv, Fenriz - bicí
produkce: Darkthrone
čas: 42:57