29.09.16

06.09.16

06.09.16

MIMESIS - The Loved Music

MIMESIS - The Loved Music

2005 vlastní náklad

Tak tento promáč je absolutní pecka! Snad ještě nikdy se mi nestalo, abych nějaké tuzemské dvouskladbové promo CD přehrával stále dokola. Ovšem pardubičtí MIMESIS hrají tak pohodovou muziku, že její poslech se stává doslova návykový. Věřím, že tuto osmiminutovou ochutnávku, nahranou ve studiu Miloše "Dodo" Doležala Hacienda, můžeme pokládat za předzvěst regulérního alba, neboť už teď se na něj velmi těším.

Skupina svůj hudební styl označuje jako fůzi AOR a gothic metalu. Musím se přiznat, že s definováním škatulky AOR jsem měl vždy problémy. Někde jsem četl, že se jedná o rock pro dospělé, nicméně nejdůležitější je samotný zážitek z poslechu.

MIMESIS skvěle evokují bujné časy 80. let. V té době se hrál rock pompéznějšího ražení a pro ty dříve narozené musí být poslech tohoto promáče přímo nostalgické ohlédnutí. Pokud bych měl nějak obrazně vyjádřit mé dojmy z proma "The Loved Music", tak asi nejlépe jako příměr k pohodové náladě nějakého letního festivalu. MIMESIS patří především na koncertní pódia, neboť jejich hudba působí takovým pompéznějším dojmem. Navíc hodně hitově s důrazem na melodii, jakou si bezpečně zapamatujete (mě teda zalezla až za nehty:-).

Hned ústřední skladbu "A Little Story" bych si dokázal představit v programové nabídce nějakého rockového rádia. Tím nechci říci, že by skupina hrála nějak podbízivě či s popovými ambicemi, spíše by mě velmi potěšilo, kdyby už konečně rocková rádia hrála podobné skupiny. Vyzdvihl bych především vyzrálý, entuziasmem nabitý, výkon zpěvačky Olgy Vostřelové. Takový vokální dynamit se jen tak neslyší. Bohužel zdaleka se nestalo pravidlem, aby rock/metalová kapela měla tolik soudnosti do skupiny angažovat kvalitní zpěvačku. To však neplatí pro MIMESIS. Olga patří k těm nejlepším zpěvačkám na tuzemské scéně, jen se divím, že jsme o ní neslyšeli dříve. Pokud bych měl první skladbě něco vytknout, tak jen zbytečně časté opakování refrénu. Nicméně tento způsob skládání byl dříve běžný a MIMESIS tak trochu reminiscenční muziku hrají. Ve druhé a zároveň poslední skladbě "Ad" se skupina uchyluje spíše k těm gothic metalovým vlivům. "Ad" už nepůsobí tak okázalým dojmem a zabředává spíše do klasického rocku s vlivem gotiky či post doom metalu. Jak zabarvení hlasu Olgy, tak samotná hudba mi připomíná šumperské DYING PASSION. Berte však tuto paralelu s rezervou, jen bych chtěl čtenáře nasměrovat určitým směrem, ať si udělají obrázek, v jakém stylu se pohybujeme. Rovněž mě pozitivně překvapil výkon zbylých spoluhráčů. Ani bych nevěřil, že spolek vznikl teprve v polovině roku 2003. Určitě se však nejedná o jejich první hudební angažmá. Už při pohledu na promo fotky musí být jasné, že jde o vyzrálé rockové harcovníky.

Pokud vše půjde hladce, může se z MIMESIS vyklubat opravdu populární kapelka na tuzemské rock metalové scéně (možná zdolají i tu zahraniční). Moc bych jim to přál.

sestava: Olga Vostřelová - zpěv, Jarda Slonek - baskytara, Václav Kmoníček - kytara, Josef Svoboda - bicí
produkce: Miloš "Doddo" Doležal