29.09.16

06.09.16

06.09.16

BAD VICTIM - Blindness 254/506

BAD VICTIM - Blindness 254/506

2005 vlastní náklad

Kdyby se moje první kapela nerozpadla ještě dřív, než vůbec začala pořádně hrát, nejspíš by se asi vyvinula v to samé, co nám dnes předkládá kapela BAD VICTIM. Také jsme chtěli hrát nekompromisně tvrdou muziku, také jsme chtěli používat perkuse, také jsme si vymýšleli masky, které by jsme nosili na koncertech, prostě jsme také milovali SLIPKNOT, ale to nám bylo patnáct let.

O BAD VICTIM jsem zatím slyšel jen z doslechu, aniž bych vlastně vůbec věděl jak se jmenují. Ještě jsem neměl tu čest shlédnout jejich vystoupení, nebo okusit něco z jejich studiové tvorby, ale po tom, co se mi dostala do ruky jejich nová nahrávka, bylo mi už jen podle obalu jasné, s kým mám tu čest (z bookletu se na mě šklebila banda maskovaných chlápků v kombinézách) a proto jsem byl obzvlášť zvědavý, co na mě vyskočí z reproduktorů. Nebudu Vás dlouho napínat, prvních pár vteřin to fungovalo, potom jsem byl, dalo by se říci zklamaný, ale u toho to asi ani nemohlo skončit. Nakonec jsem si připadal uražený, možná naštvaný, ale spíš obé dohromady. Muzika to není zase ani tak špatná a ani tak dobrá, aby ve mně vyvolala tyto pocity. Možná bych byl i nadšený, nebýt jedné poněkud zásadní okolnosti a tou je právě existence amerických SLIPKNOT. Možná je problém v mé osobě, jelikož SLIPKNOT mi dlouhou dobu byli modlou, také proto si asi nemůžu pomoct, ale celým albem se nese jejich patos od začátku do konce, od vrchu dolů, zleva doprava. Nemá proto asi moc cenu popisovat muziku na této nahrávce stačí si pustit nějaké cd SLIPKNOT. Je v tom ovšem jeden háček. I když BAD VICTIM určitě neposlouchají nic jiného než již tolik zmiňované SLIPKNOT, nepodařilo se jim dosáhnout jejich zběsilé šílenosti a působí jen jako slabý odvar maskovaných Amíků. Nepomáhají ani přeboosterované kytary, s čímž to hoši možná trochu přehnali, ani natolik "originální" perkuse (rozuměj "slipknotí sudy"), kterých je na nahrávce tolik, až to působí poněkud rušivě. Na vině jsou možná i výkony jednotlivých členů kapely. Kytary jsou až na svoji originálnost v pořádku, ale co si budeme povídat, ono není pro žádného pokročilejšího kytaristu problém zabrnkat cokoliv z produkce SLIPKNOT. Větší problém bych viděl na postu bubeníka. Nechci tím říct, že by bubeník byl špatný, to v žádném případě. Pouze není tak schopný jako "jednička" SLIPKNOT Joey Jordinson. Kdyby také byl, asi by byl už někde trochu dál než v BAD VICTIM (nemíněno jako urážka). Jelikož skladby tolik připomínají SLIPKNOT velmi jim chybí Joeyho šílené přechody a dvojkopáky, potom ani nemohou mít ten potřebný drive a náboj. Další slabší část kapely jsou její vokalisté, jejichž poloha mi bohužel absolutně nesedí. Asi se už opakuji, ale zpěvák by měl umět alespoň trochu zpívat, uřvaným huhláním se to prostě zachránit nedá. Nevím jestli má vůbec ještě smysl zmiňovat se o textech. Je v nich vidět zjevná snaha o depresivnost a agresi, která ovšem tak nějak vyplynula na prázdno. S texty je to podobné jako se zpěvem. Pocitů temnoty a deprese se nedá dosáhnout tím, že vyřvu do světa: "…já tě podřežu, vyhladovím tě." Bohužel i na psaní textů je potřeba trochu talentu a alespoň špetky nápadů.

Na závěr bych chtěl zopakovat, že i přesto všechno, čím mě BAD VICTIM štvou, to opravdu není zase až tak špatná muzika. Spousta lidí si je určitě velmi oblíbí (zvláště fanoušci SLIPKNOT znechucení jejich novým směrováním). Osobně si ale nemůžu pomoct. Tato kapela mi přijde absolutně neoriginální, s poměrně špatnými vokály o trapných textech ani nemluvě. Myslím, že u nás je mnohem více originálnějších a kvalitnějších seskupení, bez takových možností jaké mají BAD VICTIM a to mě na tom celém asi štve ze všeho nejvíc.

sestava: Bob - zpěv, Ploťa - kytary, Eda - kytary, S - zpěv, sudy, bomby, Sick - basa, zpěv
Munky - bicí

produkce: Standa Valášek