29.09.16

06.09.16

06.09.16

GORGOROTH - Incipit Satan

GORGOROTH - Incipit Satan

2000 Nuclear Blast

Večne temná obloha, vyprahlá, pustá zem a vzduch plný jedovatých plynov...To sú pláne Gorgoroth, odkiaľ Temný pán posiela svoje najhroznejšie šíky na zničenie všetkého Dobra, ktoré ešte na svete ostalo. Presne taká je aj hudba nórskej svorky Gorgoroth. Už po mnohé roky plnia svoju úlohu poslov smrti a chaosu. Svojimi rúhačskými počinmi ako boli "ANTICHRIST" alebo "PENTAGRAM" sa určite zapísali do histórie severského true black metalu. Čas však pokročil a tak sa vyvíjal aj život Hydry z Helleviku. Od "trojakordového", ale veľmi solídneho, true sa dopracovali až k technickej forme melodického death-blacku. Hudobné skúsenosti sa naozaj na tejto doske markantne odzrkadľujú. Pri porovnaní "Antichrista" a "Incipit Satan" sa nechce veriť, že sa jedná o tú istú kapelu. Gaahlov smrtonosný škrek však zostal, nezmenila sa ani údernosť bicích. Hudba je však ešte agresívnejšia, rýchlejšia a vražednejšia. Pridané je dokonca hovorené slovo a klávesy /!!!/, čo je na nórsky true black doslova neslýchané. Všetko však spolu súzvučí a každý nástroj tvorí tú správnu časť kotúča tejto nemilosrdnej píly na ľudské duše. Hneď úvodná "Incipit Satan" vás zrazí na kolená aby Vás následne opať pozdvihla a ukrižovala dolu hlavou. Výborné, extrémne rýchle... Black metalová klepačka s deathovým aranžmá - to je vskutku deťom nevhodná kombinácia. Na albume si na svoje príde asi každý vyznávač extrémnej hudby. Deathové silné riffy a striedajú s blackovým kvílením gitár, nájde sa aj pagan či akési ambient zvuky s hovoreným slovom, skrátka poriadna dávka pekelného ohňa. Po textovej stránke sa nedá asi nič vytknúť, veď kapela čerpá z diel F. Nietzcheho, Ch. Baudelaira, A. Crowleyho či Counta Grishnacka z Burzumu. Veľkým plus je vysokokvalitný zvuk albumu. Poslucháč si može vychutnať naozaj každú gitarovú slučku. Kvitujem tiež hojné použitie rodnej nórštiny, vnapr. vo vynikajúcej skladbe "Litany til Satan"/Liturgia pre Satana/. Aj napriek fúzii moderného zvuku i aranžmá zostali stále verný blackovým koreňom. Z bookletu sa na nás škeria po zuby vyzbrojení a solídne oklincovaní členovia kapely ozdobený mŕtvolným warpaintami a solídnym počtom obrátených krížov. Teda až na bicmana Sjt.Erichsena, ktorý so svojím dobovým výzorom zo 40.-tych rokov zrejme naznačuje, že má pravú ruku slabšiu a tak si ju pravidelným zdvíhaním posilňuje. Hold, proti gustu..."Incipit Satan" nie je síce to, čo som mal na starom Gorgorothe rád, jedná sa však určite o dosku silnú a z viacerých aspektov kvalitnú...Lúčim sa s pozdravom:

"JEG HILSER ALLE MINE KVINNER
OG ALLE MINE SOLDATER.
JEG ONSKER MEG SELV ALT VEL