29.09.16

06.09.16

06.09.16

MORTIFILIA - Redemption

MORTIFILIA - Redemption

2005 Mondongo Canibale Records

Sušická stálice MORTIFILIA patří na tuzemské scéně k více než zavedeným pojmům. První zmínka však sahá až do roku 1998 ke kapele ALLHALLOWS, z které se o rok později stává po vydání prvního dema "...in your head" dnešní MORTIFILIA. Kapela se dostává do podvědomí neustále se zvyšujícím počtem koncertů a samozřejmě mnoha demy, kterých diskografie kapely čítá okolo tří kusů. Zásadní zlom v historii kapely nastává roku 2005, kdy podepisuje smlouvu s menším portugalským vydavatelstvím Mondongo Cannibale Records. Výsledkem je tedy první dlouhohrající album s názvem "Redemption." Na desce je celkem deset záseků z nichž některé pocházejí z předchozího dema "Christ hunt".

Kapela zůstává věrná svému typickému thrash/deathu, nejvíce připomínající švédské DISMEMBER. Hned první skladba "Just Funny Day" je peckou mezi oči a dostane Vás jak zpěvným refrénem tak ultrarychlými sekanými riffy, které jsou asi pro celé album nejcharakterističtějším znakem. Opravdu by mě zajímalo jak tato skladba funguje na koncertě pro známé:-) Následuje "Sacrifical Gore" ve které samozřejmě dominují riffy, ale objeví se i příjemná melodická kytara. Severská jízda pokračuje a další mistrovský zásek skrývající se pod číslem 5. Jedná se o titulní píseň a kedná se vskutku o parádní kousek. Zkraje se na Vás vyvalí hradba kytar, ze které vyplyne nádherné sólo, které se přejde přes bicí do klasické "headbanging" party. Pomalejší, ale o to silnější refrén dodává celé skladbě jakousi magickou majestátnost. V podobném duchu riffů, záseků, sól a střídaní zběsilých temp uplyne celých třicettři minut jako voda po které nezbude nic než prázdno.

Chtělo by se říci parádní album, ale přece jenom bych se pozastavil nad stylem, který MORTIFILIA hraje. Bezesporu nemá cenu diskutovat nad kvalitou desky a instrumentálními dovednostmi jednotlivých členů kapely, ale právě s těmito přednostmi mi přijde trošku škoda, že se chlapci neustále motají na thrash až death metalovém poli, které už stejně dávno sklizené. Ubrat na rychlosti, přidat melodií a špetku čistých zpěvů vznikne sice úplně něco jiného než to co kapela produkuje v současné době, ale myslím že by byla schopna oslovit mnohem větší a zároveň i mladší publikum. Předešlou tvorbu kapely sice neznám, ale nemyslím si, že by doznala nějakých závratných změn a právě menší zamyšlení se nad budoucností toho co produkuju by mohlo po dlouhých letech přinést sladké ovoce.

Kontakt:
František Březina
Dlouhoveská 238/III, 342 01 Sušice