29.09.16

06.09.16

06.09.16

GOD DETHRONED - The Toxic Touch

GOD DETHRONED - The Toxic Touch

2006 Metal Blade Records

Tento rok je to patnáct let, co se poprvé sešli Holanďané GOD DETHRONED.Za tu pořádně dlouhou řádku let si vybudovali především poctivou prací a koncertováním pozici velmi atraktivní kapely. Letos vydávají svou v pořadí sedmou dlouhohrající desku s velmi trefným názvem "The Toxic Touch." Pro fanoušky, kteří se s hudbou těchto holandských nezmarů death metalu setkávají poprvé, to bude setkání dozajista milé a povznášející. Nová deska v sobě totiž skrývá mnohá překvapení, návraty do své vlastní minulosti, objevování nepoznaných oblastí vlastní tvořivosti, ale hlavně nesmírnou dávku strhující energie, která často chybí i začínajícím kapelám.

Co se tedy na nové desce děje? Vězte, že od úvodního intra a navazující thrashové úderky "Hating Life" do Vás okamžitě GOD DETHRONED začnou hrnout, v poslední době tolik populární, melodickou kombinaci death a thrash metalu ve svěžím severském zvukovém kabátě. Přirovnání zvuku a produkce nahrávky určitě bude sedět k IN FLAMES, SOILWORK nebo francouzské drtičce GOJIRA. Všechny písně se nesou v podobném duchu, ale přesto můžeme konstatovat, že mezi všemi deseti songy nenalezneme ani jeden slabší.Každý se drží celkem zavedeného postupu thrashujících kytar, které se v refrénu mění na rychlejší, tu pomalejší melodickou deathmetalovou linku.Tolik silných melodií jaké máte možnost zaslechnout na "toxickém doteku" se jen tak neslyší. Pecky jako "Falling Down," "On Wings Of Pestilence," "Typhoid Mary" se po dvou třech posleších vryjí do paměti natolik nesmazatelným způsobem, že budete mít dlouho problémy vytlouct je z hlavy. Celá deska se hitovými ambicemi jenom hemží a kolikrát se do hlavy vtírají až "hitparádové" myšlenky. Za perlu celé desky bych ovšem považoval osmou skladbu "Macabre World" jež je jakýmsi návratem do hudební deathmetalové minulosti kapely. Ukazuje se v ní jak přirozeně se GOD DETHRONED v průběhu dlouhých let pobytu na scéně postupným přidáváním progresivnějších prvků mezi typické deathové linky vyvinuli do současné podoby, která je posunuje, především díky aktuální desce, mezi evropskou elitu. Nemá cenu vyzdvihovat jednotlivé individuální výkony všech čtyř členů kapely. Snad jen dvojici nováčků drtících strunné nástroje, kteří do kapely přišli v době, kdy byl materiál pro "Toxic Touch" hotový a nezbývalo než ho secvičit a nahrát v co nejkratším čase.

Jednotlivé ingredience z kterých se látka pro "The Toxic Touch" připravovala pochází z předchozí "The Lair Of The White Worm." Jejich následnou syntézou vzniká téměř smrtící lektvar, který můžete bez rozmyšlení aplikovat přímo do svých ušních otvorů. Jestliže tak učiníte, vězte že "toxický dotek" svrženého boha působí nemilosrdně rychle a míří na ty nejcitlivější části nervové soustavy.Způsobuje postižení dlouhodobějšího rázu s trvalými následky. Léčba je pomalá, bolestivá a zabere minimálně další dva roky, než se proberete z jejich účinků, ale to už tady bude doufám další a minimálně stejně toxický materiál.

sestava: Henri Sattler - zpěv, Isaac Delahaye - kytara, Henk Zinger - baskytara, Arien Van Weesenbeek - bicí
produkce: Jörg Uken
studio: Soundlodge Studios