29.09.16

06.09.16

06.09.16

ARSEBREED - Munching the Rotten

ARSEBREED - Munching the Rotten

Neurotic records 2005

V poslední době se na holandské metalové scéně s deathmetalovými spolky doslova roztrhl pytel. Jmenujme například před několika měsíci recenzované PROSTITUTE DISFIGUREMENT nebo OBSIDIAN. Mezi spolky, které na svém kontě mají teprve první nahrávku patří i řezníci ARSEBREED. Páteř celé kapely je tvořena po dvou členech z dobře známých spolků PYEMIA a DISAVOWED. Jedná se vlastně o zvláštní projekt členů těchto dvou kapel. Vokalisté i kytaristé z obou výše uvedených kapel v ARSEBREED zpívají, potažmo krotí šestistrunné nástroje a aby toho nebylo málo tak z DISAVOWED zasedl na bubenickou sesli Romain Goulon známý z několika dalších, převážně deathmetalových spolků.

Pokud již v ruce nedržíte zatím první a poslední desku "Munching the Rotten" mohli jste se poprvé setkat s touto rychlou partou na posledním ročníku festivalu Brutal Assault ve Svojšicích u Přelouče. Shodou okolností jsem zrovna na tomto festivalu dostal do ruky promo cd pro mě tenkrát nové kapely a mohl jsem rovnou ochutnat jak zní kapela ARSEBREED naživo a jak z desky. Teď mohu se spolehlivostí říci, že jako fanouška deathmetalu mě ARSEBREED naživo totálně rozsekali, stejně jak tomu bylo o pár dní později při poslechu zmiňované desky.

S čím tedy spolek známých osobností ze známých kapel přichází a na co speciálně se připravit? Připravte se na precizní práci skalpelu v podobě stejně nabroušených kytar, které se zhruba v půli desky docela otupí a z původní jemné práce se přechází na vytrvalé hoblování tvrdších částí těla. Zprvu Vám budou skřiplavé kytary možná dělat trošku problém, ale později si bez nich desku nebudete moci představit! Co se týče tempa, kterou je celá deska poháněna bych zdůraznil, že se nejede "furt rovně", ale je znát, že pánové, kteří se v této partě sešli už mají nějaký ten pátek za sebou a vyrůstali na spolcích jako DEICIDE, DEEDS OF FLESH nebo právě v rytmičtějších přechodech hodně slyšitelné CYNIC či ATHEIST. Všechny tyto nástroje vytváří paradní pozadí tomu co se děje v popředí u mikrofonů, kde se střídají dva zlí holandští mužíci. Právě jejich "dialogy" dodávají celé desce vtip a jestli máte po ruce kamaráda s podobným smyslem pro humor, rozhodně doporučuji pár dialogů secvičit a ve tři ráno na samotě u lesa předvést lesní zvěři co je zvěř!

Kdybych měl vyjádřit svůj osobní názor na tuhle hodně povedenou věc, tak bych zřejmě možná preferoval o fous hutnější a valivější zvuk kytar, jinak nemám albu co vytknout. Vskutku dobře odvedená práce lidí, které tato hudba baví a baví je natolik, že ji dělají dobře. Mohu Vás ujistit, že pokud budete z ARSEBREED nadšeni stejně jako já tak se můžeme společně těšit na novou desku, která by měla vyjít tento rok.

sestava: Joel 'Joey' Sta - vokály, Robbe K - vokály, Daniel "Daan" van der Broek - kytary, Marc "Rizzo" Wommeester - baskytara, Marco Pranger - kytary, Romain Goulon - bicí
produkce: Robbe K
studio: Excess Studios