14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

ABORTED - Slaughter & Apparatus: A Methodical Overture

2007 Century Media

Další death-grind metalový masakr? Řezání do kytar, brutální mur-mur, který vás nenechá ani na chvíli oddechnout, všudypřítomná stříkající krev a vnitřnosti na bookletech, tak si běžný posluchač vybaví kapely tohoto rázu, a přesto se před stylem skupiny objevuje slovíčko melodický. Je to vůbec možné? Na desce navíc hostuje mnoho dobrých hudebníků, za zmínku stojí třeba Jeff Walker, hlavní postava legendární skupiny CARCASS. Byl jsem tím docela zaskočen, sehnal jsem si proto nové cd belgických patologů a s velkým očekáváním jsem zapnul winamp a bez váhání ťukl na tlačítko "play".

Začalo se ozývat první šumění, intro, pomyslel jsem si, to bude dvě minuty v pozadí jenšepot lidi a sem tam se hodí nějaký buben pro zpestření. Ani jsem se nestihl posadit pořádně do židle, když mě z ní vyhodily první rify písničky "The Chondrin Enigma", které na mě vystřelily z mých reproduktorů hned po prvních 30 sekundách, intro se bez upozornění změnilo na grindový nářez s hlubokým mur-murem. Asi tak v polovině zjistíte, že to s pojmenováním melodicky death-grind myslí vážně, kytary najednou zvážněly a začaly se objevovat různé melodie, zůstaly stále i přes to, že druhá kytara a bubny se znovu zařadily do rychlého a strhujícího tempa. Další písnička pokračuje v zařazené rychlosti a zpěvákovy změny hlavu v normální zpěv, hluboký a naráz hned vysoký mur-mur vyzní opravdu smrtelně. Třetí píseň "Avenious" je velice pěkně napsaná, rychle a melodické úseky mezi sebou bezchybně proplouvají a za přítomnosti opravdu rychlé dvojšlapky si připadáte, jako kdybyste na tom stole leželi s otevřeným břichem právě vy. Co vás určitě mile překvapí po čtvrté a páté písničce, které se nesou v death-grindovém rytmu, je šestá skladba se jménem "The Foul Nukleus of Ressurection". Pěkné najetí do jádra skladby pomocí pomalejších rytmů bubnů a vybrnkáváni je velice efektivní, celá skladba se pak nese v relativně odpočinkovém tempu, to vám dává možnost chvilku si oddechnout a připravit sluchové buňky na další dávku krve a vyhřezlých vnitřností, protože pitva pokračuje až do posledního tónu na CD.

Skupina se tímto, ale i předchozími alby vyšvihla na vrchol ve svém bizarním stylu a určíte jen tak nesestoupí dolů. Výborné melodie skrývající se v instrumentálním peklu jsou velice chytlavé a nenechají vás ani na chvíli odechnout. Určitě doporučuji všem, kdo se pořád bojí okusit taky něco z té brutálnější podoby metalu. Myslím, že v ABORTED si každý najde své.

sestava: Sven de Caluwe - zpěv, Seb Purulator - kytara, zpěv, Peter Goemaere - kytara, Dan Wilding - bicí, Sven Janssens - baskytara
produkce: Tue Madsen
studio: Antfarm