29.09.16

06.09.16

06.09.16

DAS SCHEIT - Superbitch

DAS SCHEIT - Superbitch

2004 Black Lotus

CD těchto německých industriálních gotiků jsem do přehrávače dával s určitými obavami. Kapela je však během prvních dvou songů zadupala do země! Chytlavé refrény a svižný rytmus, do kterého si prostě musíte podupávat nohou, dobře zakomponovaná elektronika - v tom jsou DAS SCHEIT dost dobří. Už podle fotek na jejich stránkách www.dasscheit.de je zřejmé, že pánové nejsou žádnými mladíky a v hudbě už toho asi mají hodně za sebou. Sascha, který obsluhuje basu, klávesy a má na starosti programování, jakoby z oka vypadl zpěvákovi THE PRODIGY, zpěvák Clint je zase německá obdoba Marylina Mansona. A právě k tomuto US maníkovi je hudba DAS SCHEIT přirovnávána, stejně jako k MINISTRY. Já bych přidal i kapku PARADISE LOST, ale vše je potřeba brát s určitou rezervou (přeci jen - jsou to Němci).

Při třetím songu jsem si dokonce trochu zavzpomínal i na hudební postupy FAITH NO MORE a těšil se na další song. V tom Němci zpomalí a dávají velký prostor elektronice. Pátý song začíná bicími samply alias THE PRODIGY a skladba přechází v dobré "taneční" tempo. Akorát se mi zdá, že basa je chvílemi trochu mimo melodickou linku ostatních nástrojů. Šestka už je téměř čistá elektronika a já si u tohoto pomalejšího songu říkám, že už by to chtělo nějakou změnu. Úvod sedmičky navnadí správnou psychogotickou atmosféru, kterou završí refrén (stylem připomínající RAMMSTEIN), při kterém musí celý klub (či stadion) skákat do rytmu. I chytlavým osmým songem Scheiti potvrzují, že rychlejší songy jsou jejich devizou - a taky jsem tam zaslechl nějakou důležitou frázi (suck my dick). Jo - celé CD je nazpíváno anglicky, což je sehr gut! Devítka už začíná nudit, což umocní pomalejší desítka s příliš jednoduchými bicími a ušidrásajícímy riffy. U songu nummer 11 nás zpěvák Clint překvapí čistým, neafektovaným hlasem - dlužno dodat, že se nejedná o moc příjemné překvapení. Tečku za albem "Superbitch" obstarává pomalá, odpočinková skladba. Ano - i já už si od DAS SCHEIT potřebuji odpočinout.

K některým songům, zejména svižnějším (1, 2, 3, 7 a 8), se určitě vrátím. V recenzích na stránkách kapely se kdosi vyjádřil, že se jedná o jednu z nejlepších německých undergroundových kapel. Je fakt, že koncert této kapely by za návštěvu určitě stál, a to nejen z důvodu přítomnosti půvabných gotických slečen. Ortodoxní posluchači tohoto stylu si jistě přičtou ještě nějaká procenta v hodnocení navíc.

sestava: Clint - zpěv, Sascha - baskytara, klávesy, programování, Casey - kytara, Ulf - bicí
produkce: Markus Teske
studio: Bazement