06.09.16

06.09.16

KRÁLOVÉ HOVEN - 4-way split

KRÁLOVÉ HOVEN - 4-way split

2006 Bažina & Hovnosračky Records

Grindové Trnky Brnky

Co si počít se splitkem, které nese název "Králové hoven"? Pohoršeně ho odložit, protože o něco takového se nemůže seriózní magazín o hudbě ani otřít? Štítivě ho zahodit, jako by bylo potřísněno tím, čím se obsažené skladby obšírně zabývají? Zasmát se, případně přemýšlet, zda je na tom vůbec něco vtipného? A co tak si ho poslechnout a zjistit, zda se zaangažované kapely korunovaly po právu?

REEK OF SHITS (tedy, shodou okolností, Hovní puch), BLOODY DIARRHOEA (Krvavý průjem) ani HOVNÍ PUCH nejsou úplnými nováčky české podzemní (či snad spíše kanální) scény, jejich společné představení na jednom albu navíc plní sen těm, kteří se zdráhali investovat do jednotlivých, zpravidla nedlouhých nahrávek některé ze zúčastněných kapel. Na "Králích hoven" se nám výše zmíněné kapely představují hezky pohromadě prostřednictvím povětšinou již vydaných materiálů a podporuje je v tom uskupení SRAČKA a bonusová "Balada o hovně".

Hudba, nehudba, kapelám s tak průbojnou "image" musí být jasné, že o jejich muzikálnosti se bude mluvit přinejlepším nejdříve v druhé řadě. A to, co bude tématem ponejprv, je jejich hovní ideologie - tu a tam vtipná jako to lepší z magazínu černého humoru Oraz, jindy úporná jako to horší z Trnek Brnek. "Puritáni, vyhněte se zase zdaleka novinovým stánkům", avizovala reklama na jiný humoristický plátek - Pich. Něco podobného platí i pro "Krále Hoven". Vyhněte se však i vy, kteří hledáte v hudbě povznesení či ponor do vlastního nitra. Jediné, do čeho se ponoříte zde, jsou … však víte.

Vnímat "Krále hoven" přes hudbu příliš nelze, neboť oči i mysl zůstávají zakaleny (či zakáleny?) evokativními hnědavými výjevy z bookletu. Přesto není obtížné rozlišovat mezi jednotlivými produkcemi - zatímco REEK OF SHITS se představí tragicky nazvučeným demem, od kterého to už stihli dotáhnout dále, BLOODY DIARHOEA vynikne se svým elektronicky narušeným disko chrochtáním. Na samé dno žumpy se posluchač ponoří s produkcí HOVNÍHO PUCHU, který vytváří a zcela sám okupuje žánrový šuplík s popiskem "opilý hluk". Když chcete, aby vás hudby bolela hlava, zvolte drone metal - a ještě si v té bolesti budete libovat. Ve dvou ze tří půlminutových sraček na závěr si pak zařve sám Ladislav Oliva, který se v podobně amatérské záležitosti pod názvem FARAON angažoval již před patnácti lety. Více než hodinový disk završí "Balada o hovně" exklusivně hostující pražské MASTURBACE.

S "Králi hoven" se pohybujeme na teritoriu, kde je naprosto šum a fuk, že v názvu skladby "Santa Claus Have Shitted" prostě "have" použít nelze, ledaže by Santů bylo více, ale to by se zase muselo psát "Santa Clauses". Když má něco smrdět, tak pořádně, a tohle CD zavání opravdu notně. "Můj dojem je hovno. Naše perspektiva je hovno.", píše se na samý závěr stručného bookletu (těžko říct, jaké žaludeční stavy by budil, měl-li by byť o jednu stránku víc). A jakkoliv tuhle desku nemohu doporučit, ona si svých pár posluchačů stejně najde - protože ti, kteří se rádi udržují kultivovaní o voňaví by do toho nešli, i kdybych jim stokrát říkal, že tohle opravdu stojí za investici, a ti druzí by se od pořízení těchto královských sraček zase nenechali odradit. Takže, pánové, pěkně jste tuhle desku posrali. Někteří více, jiní méně a u některých mám podezření na vážnou tvůrčí zácpu.

sestava: REEK OF SHITS, BLOODY DIARRHOEA, HOVNÍ PUCH, SRAČKA, MASTURBACE
čas: 66:15
styl: gore/grind/noise