29.09.16

06.09.16

06.09.16

EDDIE OJEDA - Axes 2 Axes

EDDIE OJEDA - Axes 2 Axes

2005 Black Lotus Records

Eddie Ojeda - tento chlápek z New Yorku, který od osmdesátých let minulého století hrál na kytaru v pomalované skupině TWISTED SISTER (kdo by neznal počeštěný song, který hráli snad všechny zábavové kapely "Véna pase bejky", v originále "We're Not Gonna Take It") se v roce 2005 rozhodl, že si taky vydá sólové CD. Přizval basáka Chrise McCarvilla a bubeníka Joe "Seven" Franca (ex-TWISTED SISTER, ex-WIDOWMAKER, ex-DEE SNIDER, ex-DESPERADO (US), ex-HAMMERHEAD (Hol), VAN HELSING'S CURSE). Dali dohromady pár "tradičních" riffů, Eddie pozval pár kámošů, a to zpěváky: Dee Snider (TWISTED SISTER, DESPERADO, WIDOWMAKER), Ronnie James Dio (RAINBOW, BLACK SABBATH), Terry Ilous (XYZ) a Joe Lynn Turner, basáka: Rudy Sorzo, který hrál např. s Ozzym (řadovka "Diary of a Madman", live CD "Speak of the Devil" a "Tribute"), v QUIET RIOT, WHITESNAKE a DIO. Sečteno a podtrženo - sestava ze samých zkušených hard rockových muzikantů. Na svých stránkách nešetří Eddie superlativy, takže nezbývá, než to CD konečně pustit.

… a toto jsem fakt nečekal! První skladba ve středním tempu s nezajímavým refrénem i sólem, ve které nezklamal jen Diův zpěv. Druhá skladba je svižnější a tak čekám vylepšení dojmu. To sólo se mi ale zdá nějak zbytečně dlouhé (no sólo - spíš melodická linka). Jelikož už začala třetí skladba, pochopil jsem - dvojka byla instrumentálka! A navíc, po této skladbě je dokonce celé CD pojmenováno "Axes 2 Axes" - to je teda něco. Třetím songem se uvede Eddie jako zpěvák. Průměrný song i zpěv na náladě ale nepřidá. Ne že by to byl zase takovej průšvih, ale tahle deska by byla bombou tak před dvaceti lety, v současné době působí tak nějak "zvláštně". Dorazil mě song č. 4 "Eleanor Rigby" - ano, předělávka skladby od The BEATLES z alba "Revolver" z roku 1966. Eddie k předělávce v promo materiálu píše cituji "actually transformed it into a heavy metal avalanche!". A Tom Holub k tomu říká: "předělali jste to v totální rádoby heavy metalovou sračku!". Zpěvák Dee Snider (který úvodní pasáže ani nevyzpívá!) nepovedený zpěv korunoval heavy ječákem, čímž tuto trapnost dokonal ("to je hnus, velebnosti"). Skladbu jsem slyšel od McCartneyho v Praze naživo - grády měla mnohem větší než tato "tvrdá" předělávka. V tuto chvíli nezbývá než pochválit za předělávku téže skladby ARAKAIN (CD "Legendy" z roku 1995). Už mě ani nepřekvapí opět střední tempo v pátém songu se stokrát opakovaným riffem a refrénem napodobujícím BLACK SABBATH. Nechci CD zbytečně shazovat, a tak na obranu těchto bardů napíšu, že se nedivím, že po čtvrtstoletí psaní songů už nezbývá než opakovat - jo, nového už v tomto směru nikdo nic nevymyslí, navíc Eddie asi nic nového ani vymýšlet nechce. A hle - náznak zlepšení v šestce "Crosstown", instrumentálce s nenápadnými samply, dokonce zazněl i dvojšlapák, a skladba měla dokonce i trochu té atmosféry. Návrat na zábavová pódia českých vesnic osmdesátých let zařídil ploužák "Senorita Knows". Osmá "Lover Power" připomíná styl JIMIHO HENDRIXE (nejvíc skladbu "Crosstown Traffic" z desky "Electric Ladyland" z roku 1968). V devítce si kytara Eddieho pěkně zakvílí a dočkáme se i změny rytmu. Na instrumentálku mi však chybí nějaké sólo (nemyslím tím Eddieho procvičování stupnic), i když samotný riff je dobrý. A konečně zaznívají akustické kytary - ploužák "The Reason" jak vystřižený (opět) z osmdesátých let, ve kterém uslyšíme podstatné sdělení "oplodňováků" nejen té doby: "my baby, stay with me". A jdeme do finále - pro změnu střední tempo s dobrým riffem ve sloce. Píseň 11 ale zabíjí kýčovitý refrén, jehož opakování jenom zbytečně prodlužuje posluchačovo trápení. CD završí závěrečný sbor bez nástrojů - ano, opravdu vhodná tečka za tímto počinem!

Znovu jsem se podíval na Eddieho stránky, na ty množství odehraných koncertů, bombastické proklamace, protřelé spoluhráče, a stále nevěřím, že to bylo to CD, které jsem právě doposlouchal. Proto nezbývá než vydat toto varování pro ty, kteří nejsou ortodoxními fanoušky hard rockového soundu osmdesátých let: Zatímco výčet muzikantů z tohoto CD vzbuzuje oprávněný respekt, po poslechu CD vám zbude jen oprávněný despekt!

Jo, před lety by toto CD byla možná pecka. Eddie ale zůstává hudebně stále v nejlepších letech TWISTED SISTER, navíc není příliš dobrým zpěvákem, a skvělým sólovým kytaristou (v současném pojetí pojmu "sólový kytarista") taky ne. Navíc přemíra hostů atmosféře CD vůbec nepomohla - spíše naopak (kromě Dia). Je to profesionálně odvedená práce, ale bez šťávy, bez znatelné radosti z hraní (já vím - po tolika letech..). Toto CD zaujme jenom ty, kteří na hudbě TWISTED SISTER a obdobných kapel vyrostli, považují ji za vrchol a nekriticky přijímají všechny natočené songy. A taky pro ty, kteří z různých důvodů rádi setrvávají ve "svých" osmdesátých letech. O jednom takovém člověku vím - jmenuje se Eddie Ojeda.

sestava: Eddie "Fingers" Ojeda - zpěv (3, 5, 7, 8, 10), kytara, baskytara (4), Chris McCarvill - baskytara, doprovodný zpěv, Joe "Seven" Franco - bicí, Hosté: Ronnie James Dio: zpěv (1), Dee Snider: zpěv (4), Nick (the mix) Cipriano: doprovodný zpěv (5), Rudy Sarzo: baskytara (6, 9), Terry Ilous: doprovodný zpěv (8), Joe Lynn Turner: zpěv (11)
produkce: Nick "The Mix" Copriano, Eddie Ojeda & Joe Franco
studio: Beatstreet
čas: 38:50