29.09.16

06.09.16

06.09.16

W.A.S.P. - Dominator

W.A.S.P. - Dominator

2007 Demolition Records

Blackie Lawless se svojí partou W.A.S.P po nedávném koncertním turné, kdy zavítali i do naší drahé vlasti, opět přichází v plné síle potěšit své příznivce novou deskou, kterou pojmenovali, řekl bych až po česku, "Dominator". Dominující Lawlessův hlas, "waspovsky" chytlavé melodie, bravurní sóla a bublající rytmika, toto všechno jsou vlastnosti, kterými se nová deska bezesporu vyznačuje a tím také navazuje na předchozí dvoudílný koncept "The Neon God Part 1 - The Rise" a "Part 2 - The Demise".

Blackie Lawless má za sebou úspěšnou muzikantskou kariéru (i když mnohdy těžce vydobytou) a své zkušenosti, posbírané za dlouhá léta "muzicírování", nyní převtělil do alba s obrovskou výbušností a zhýralou nespokojeností s postavením jeho domovské Ameriky ve světě. S provokativností sobě vlastní opět udeřil na nejcitlivější místa politické scény a politického vedení USA a to vše patřičně podkreslil procítěnou muzikou, zatavenou do bezkonkurenčního zvuku a postavenou na dechberoucí dynamice.

Blackie hned ze startu zapůsobí na lidské milosrdenství a to v podobě písně "Mercy", s mírně punkovým riffem. Svým typickým nakřáplým hlasem a s potřebnou naléhavostí uvádí celé album s prvotřídní galantností rockového rebela. Druhou pecku "Long, Long Way to Go" otevírá rituální bicí předehra, jakoby přímo stvořená pro obřadní indiánské tance u sálajícího ohně a v průběhu písně také propluje impozantní sólo rozdělené na dvě části s vytříbeným kytarovým cítěním. "Deal with the Devil" provokuje sympaticky oldrockovým kytarovým motivem, nikterak originálním, ovšem ve spojení se zpěvem a šlapající rytmikou vytvářejícím solidní kousek evokující časy, kdy se rodily legendy typu DEF LEPPARD, AC/DC, či MOTÖRHEAD.

Milovníci pomalých, procítěných slaďáků si přijdou na své při poslechu "Heaven's Hung in Black", která s ďábelsky divokou peckou "Deal with the Devil" představuje poslední momenty nového alba. W.A.S.P se zde opět přiklání k odkazu své legendární "Sleeping (in the Fire)", která si, jak se zdá, dokázala udržet své kouzlo až do dnešní doby. Kompozice podobného typu prostě nesmí chybět na žádné řadovce těchto losangeleských tvrďáků, a tím pokaždé vženou slzu do očí nejen všem jemnějším polovičkám našeho rockového světa. Nakažlivou melancholií čpící "Take Me Up" se prodírá napovrch přes krystalicky čisté kytarové vybrnkávání až přes nenapodobitelnou zvukovou kulisu, kterou dokáži vyrobit pouze a jen Blackieho parťáci.

I když se na albu nenacházejí hitové kousky typu "Animal", "Kill Fuck Die" nebo "I Wanna Be Somebody", přesto "Dominator" stále drží svého tvůrce na pomyslném trůnu glam-hard rockového království. Všem, kteří pro W.A.S.P dýchají, a kterým Lawlessův charismatický hlas učaroval navěky, se nová deska "Dominator" stane bez diskuze plnohodnotným symbolem této hardrockové legendy.

sestava: Blackie Lawless - zpěv, doprovodná kytara, Doug Blair - sólová kytara, Mike Duda - baskytara, Mike Dupke - bicí
produkce: Blackie Lawless
čas: 43:28