29.09.16

06.09.16

06.09.16

DORMANT - Beneath the Mighty Oak

DORMANT - Beneath the Mighty Oak

2007 God Is Myth

Láká vás mít vlastní skupinu, začít zkoušet v zapadlé garáži, následně hrát v zašpiněných a malých sálech, šířit věhlas svého jména, udělat si profil v metalové databázi a následně vydat nějaké to demo? Ha, tak to jste dávno out! Přeskočte hádaní se s ostatními členy, kteří stejně nic neumí a domluvy s netolerantními pořadateli. Jediné, co potřebujete, je počítač a energie. "One-man skupin" je dnes jak hub po Černobylu, ale většinou jde o projekty, v jejichž rámci vzniknou jedno až dvě alba. Člověk ze sebe potřebuje dostat všechny ty nápady, co se mu honí hlavou a takové jedno vyprázdnění se povedlo i Toddu Paulsonovi (ex-UVALL, majitel labelu God Is Myth), který své melancholické nápady zaštítil hlavičkou projektu DORMANT.

Už název alba "Pod mohutným dubem" nás přesune do temného lesa, do země, kde ještě vládne matka příroda. Základní myšlenku tohoto CD najdeme v první akustické kytaře a druhé extrémně zkreslené kytarové lince. Dominance mezi těmito nástroji se dynamicky střídá a zároveň nechává prostor různým syntetickým zvukům kláves, houslí či flétny. Tyto elektronicky nahrané nástroje dezorganizují chvílemi fádní skladby a dávají jim zajímavý folkový nádech. Odklon od elektroniky slyšíme pouze u bicích, za kterými hostuje živý hudebník, který působil s Toddem v black metalové formaci UVALL.

Do svého počinu si autor dále pozval Andrewa Curtise-Brignela, který působí jako jediný člen kapely CAINA. Ten pro píseň "Black Ashes" napsal texty a sám si je v tápající atmosféře předčítá. Další skladba má oproti ostatním téměř kytarový zvuk a s vysoce posazeným hlasem evokuje starý dobrý black metal po vzoru starší tvorby SATYRICON. V třetí písni se housle proplétají akustickými akordy kytary a zdůrazňují smutný nádech celé skladby. Antonymem pro jmenovanou píseň je čtvrtá skladba "Beneath the Mighty Oak". Avantgardně zde vstupují do dění varhany. Dalších zajímavých zvratů už se bohužel nedočkáme…

Pěkné melodie a temný zvuk nadchne věrné posluchače folk black metalu. O proražení do širší skupiny posluchačů už naneštěstí mluvit nemůžeme. Je to však logické: jeden člověk zastává jednu myšlenku. Jde za jedním cílem a svou cestu chce přiblížit i ostatním lidem. Mám radost, že jsou pořád mezi námi lidé, kteří mají odvahu a sílu na to, aby ve svém volném čase sázeli malé stromky a podporovali tím expanzi rozsáhlých temných hvozdů.

sestava: Todd Paulson - kytary, zpěv, ostatní elektronicky nahrané nástroje
produkce: Todd Paulson
studio: home studio