29.09.16

06.09.16

06.09.16

SCORPIONS - Humanity Hour I

SCORPIONS - Humanity Hour I

2007 Sony BMG

Naši hvězdní němečtí sousedé SCORPIONS dokázali vždycky vytvořit atmosférou prodchnuté, zasněností vonící a baladicky se linoucí písně mnohdy s hitovými ambicemi a kvalitami, které se poslouchají v podstatě dodnes. Nebo znáte snad někoho, kdo by nikdy neslyšel pecky jako "White Dove", "Still Loving You" nebo "Wind of Change", které ve své době pro mnohé znamenaly nesmazatelné hity? Pokud ano, tak je potřeba rychle sjednat nápravu:o) I když SCORPIONS patří mezi špičkové tvůrce baladických kompozic, dokáží se odpoutat a stvořit prudší rockové album s elegantními kytarovými riffy, které doprovází Meineho charakteristický zpěv. SCORPIONS při nahrávání spolupracovali nově s producentem a skladatelem Desmondem Childem a podle vyjádření kapely to byla spolupráce silně inspirující, což mohou fanoušci při poslechu "Humanity Hour I" jednoznačně vypozorovat.

Hned ze startu nás SCORPIONS zvou do společnosti barvitých a razantněších kytar, které okupují úvodní "Hour I". O tom, že přátelství mezi lidmi a národy je v dnešní době spíše nonkonformní přežitek než pravidlo, přesvědčuje Meine v následující "The Game of Life", která spadá do kategorie přímějších skladeb. S písní "We Will Rise Again" skupina dokazuje, že je stále na koni, schopna sledovat hudební vývoj a trendy a předkládá posluchačům hodně moderně znějící věc, kde se střetávají hutné kytarové riffy a zasněná romance, ponurý zpěv a neortodoxní kytarové vyhrávky. Naopak "321" rozpálí svůj start pěkně zostra, opět se zde kytara blýskne hutným motivem, který se potom ustálí a přenechá svoji dominanci volnější pěvecké pasáži. Atmosféru starších dob nebojácných balad a srdceryvných harmonií si SCORPIONS připomínají u "The Future Never Dies", jedním dechem hned dodávám, že refrén této skladatelské romance je velice silný a se smyčci v zádech dokáže trefně zamířit na posluchačovu citlivou stránku osobnosti. Když si k tomu ještě představíte klavírní zvukovou kulisu, měli byste už teď cítit to neopakovatelné chvění slzných kanálku a trnutí míšních nervových zakončení. Ano, opět jeden z těch songů, při kterých se dá při chabém svitu pouliční lampy za letního vlhkého večera donekonečna opakovat ta tolik toužebná slova... Pomalejších věcí se na desce nachází povícero a při poslechu skladeb jako "Your Last Song", "Love Will Keep Us Alive" a "Love Is War" se bez milosti rozehřejí všechny vaše nejniternější pocity. Mírovým poselstvím nasáklá "Humanity" uzavírá atmosférické rockové dílo těchto novodobých velikánů patřičně emočně pojatou písní s velice citlivým refrénem a pěkně gradujícím závěrem.

Deska mi svým charakterem evokuje nové album OZZYHO OSBOURNA, protože je spojuje až paralelní zrod. Obě uskupení na svých aktuálních počinech spolupracovali s novými producenty, oba zní novátorsky, ale přitom si ponechávají svojí vlastní tvář a nesnaží se nuceně podbízet. SCORPIONS ovšem mají o trochu navrch, protože složili desku plnou silných kompozic, dali dohromady ucelený materiál, který je ovšem plastický a na posluchače apeluje dávkou pravého rocku s osvěžujícími a atraktivními inovujícími prvky. Hudba na "Humanity Hour I" je napěchována silnými emocemi a lákavými melodiemi v podobě rockově syrového ražení.

sestava: Klaus Meine - zpěv, Rudolf Shenker - kytara, Matthias Jabs - kytara, James Kottak - bicí, Pawel Maciwoda - baskytara
produkce: Desmond Childe, James Michael
čas: 49:05