29.09.16

06.09.16

06.09.16

GALACTIC INDUSTRY - Remake

GALACTIC INDUSTRY - Remake

2007 Redblack / AnimalFarm

Ve vzdáleném, hlubokém a nekonečném vesmíru existuje spousta planet, vesmírných těles a hvězd, jež poskytují potenciální útočiště před nepřátelskými a místy nehostinnými podmínkami naší planety, před politickým útlakem a mocenským vlivem, v tom záhadném galaktickém seskupení, kde vše funguje v harmonickém pořádku. Mezi tím vším pak poletuje bratrské kvarteto s názvem GALACTIC INDUSTRY, kteří hledají novou dosud neoranou půdu pro své hudební plody. V nedávné době tak vydali album, které zaznamenává poznatky z jejich celoživotní pouti, názory a emoce, vyjádřené pomocí neúprosných hudebních tónů.

Hudba GALACTIC INDUSTRY je dělána tak, že se na ni člověk pořádně vyskotačí, mírně pobaví, ale v globále si z ní nic moc neodnese. Kromě bicích partů se deska nemůže opírat o nějak zvlášť dobré muzikantské výkony, všechno se odehrává čistě v mantinelech prostého nu-metalu. Opakující se rytmické kytarové riffy, výzdoba vyumělkovaná z kovově znějících samplů a nahallovaných kláves, které by měly zřejmě vyvolávat pocit nekonečného prostoru, ovšem pravda je taková, že se v nich akorát tak všechno ostatní zřetelně topí, jako by se zde tloukly gothic pasáže s agresivními styly. Zpěv působí na desce hodně monotónně, převažují spíše vypravěčské pasáže, kromě refrénu, které šlapají po klasických nu-metalových cestičkách a v žádném případě zpěv nedosahuje kvalit pěveckého guru Jirky "DeSeda" Sedláčka z vyškovských DARK GAMBALLE, ke kterým se skupina v jednom rozhovoru celkem neuváženě přirovnala, a kteří kromě toho působí mnohem syrověji a agresivněji, nemluvě o té melodické stránce. Když už, tak bych spíš použil jméno EBOLA JOY se svým více do elektra pojatým soundem.

Těžko říct, čeho chtěli GALACTIC INDUSTRY po zvukové stránce dokázat, ale řekl bych, že na dnešní poměry zvuk není úplně to pravé ořechové. Všechny hudební elementy jsou smíchány do jedné tupé koule, sem tam z toho něco vyleze a hned se zase ztratí, většinou všechno pohřbí kytary, kterých je tam až přebytek. Třeba je to ale nový trend, který si kluci přivezli někde z nějaké nám doposud neznámé planety a snaží se ho u nás uvést v život.

Ale abych pouze nehanil, musím uznat, že písně mají bezesporu kvalitní jádro, ústřední melodie a motivy, které poskytují třeba "Law is Nowhere", "I Wanna Lead", "Lost Man", jsou asi nejvyšším vrcholem celého alba a vystihují schopnost skupiny vytvořit poutavé zpěvné melodie. Bohužel ale ve většině dalších skladeb je použitý jakýsi daný vzorec, který jako by ukazoval na určitou zatvrzelost vývoje a postupně skladby začínají docela nudit. Každopádně žádná skladba není totální propadák, zapadající v hvězdné prachu a ukrývá v sobě určité složky, či momenty, které drží tvorbu GALACTIC INDUSTRY mírně nad hladinou českého průměru. Dalším osvěžujícím prvkem, která desku doslova v samém závěru probudí k životu, je předělávka od přátelství hledajícího COLINA AKA BLACKA, "Wonderful Live". Skladba, i když je silně cítit aranžemi ve stylu ala GALACTIC INDUSTRY, přesto v sobě nezapře svůj původ a originalitu.

Vše co GALACTIC INDUSTRY odepírají jejich hudbě se snaží zase naopak dohnat v image kapely, která se jeví jako precizně vymyšlená, do nejmenšího detailu, působí moderně a troufnu si tvrdit, že by obstála v konkurenci se známějšími zahraničními formacemi. V bookletu je skupina prezentována jako kompletní mezihvězdná výprava, kde nechybí vesmírný inženýr ani manažer s mezigalaktickými schopnostmi. Rozčarování nad deskou "Remake" tak může zmírnit formace při živých vystoupeních, kde je možnost ukázat se v tom pravém a úplném světle.

sestava: George 13 - zpěv, kytara, Andy - basová kytara, Enreker - bicí, Mira - perkuse, Mlada - zpěv
čas: 38:12
styl: elektro metal