29.09.16

06.09.16

06.09.16

G.O.R.E - Never Sober Level

G.O.R.E - Never Sober Level

2007 Khaaranus Productions

Tak tuto severomoravskou kapelu jsem zaregistroval na festivalu Noc plná hvězd v Třinci 2007 (report), a G.O.R.E ve mě zanechali samé dobré old school grindové dojmy. Tato grupa válčí na grindovém poli od konce roku 2000, a z CD je taky poznat, že to jsou již ostřílení grindoví válečníci. CD splnilo moje očekávání a bude patřit mezi nejoblíbenější v mé sbírečce grindových hudebních prasárniček.

Jazzový začátek nás zavede do potemnělého baru počátku padesátých let minulého století, aby nám po chvilce chlapi z G.O.R.E připomněli tvrdou grindovou přítomnost. Jazzová melodie prostupuje celou libou písní, prostě "Tuhá prdel, obrovský penis, hodně vášní, více gelu" (ano, v uvozovkách budou názvy písniček přeložené do češtiny). V druhé kompozici, radostně připomínající starý dobrý NAPALM DEATH, se zpěvák, podle foto z netu jasný magnet na ženy, ptá "Proč platit za lásku, když jsou všechny volné", aby mu chrochtavý hlas jednoznačně odpověděl "é e á a". Během další sloky však nastává mírný názorový obrat, umě vyjádřený prohlášením "í o í o". Pozitivní nádech písničky graduje na konci po radostném zjištění zvoláním "jupí". Z vážnějšího soudku je další náhulová věc, "Černý zvon bílým srdcem bije, časem se obije, doufejme že do bílé". Další skvěle taneční song popisuje neblahou zkušenost některých párů, žijících v jinak tiché domácnosti - "Uširvoucí zvuk vibrátoru demoluje vnitřní ústrojí ženy....i muže". O lásce je i další písnička, pocházející zřejmě z májového období plného jarních orgií - "Když tisíc žen vytéká, jeden jazyk nestačí". Ano - zde se ukazuje nejen zkušenost muzikantská, ale i sexuální, a to s evidentním pedagogickým nadhledem protagonistů. Fenoménem stárnutí populace se zabývá další píseň s jednoznačným poselstvím - "Růžová dáma už nevoní, dlouhé pysky tmavnou". Dalším ožehavým tématem, kterému se G.O.R.E postavili čelen, je pojídání nebohých zvířat - "Ať žije král zvířat! Prase je král! Sežer ho celé!". V další náročné kompozici se zpěvák představuje jako ideální manžel - "Když jídlo, tak já, když sex tak já, když chlast tak já. Když práce tak ty". Na albu samozřejmě nechybí kus romantiky - zde je zhmotněna v deváté skladbě - "Pohled do záchodové mísy mi připomíná tvou tvář, má lásko". Následná píseň vypovídá o základním přírodním instinktu - "Divoká kachna hledá hada pro let nocí". Další píseň nezapře gastronomicko-výchovný podtón - "Píseň o greenpeacákovi zvracejícím nedobře pozřený tofu sýr". Výtečné album uzavírá předělávka jednoho populárního disco hitu, který jsem často slýchával na diskotékách konce osmdesátých let minulého století. Název písně nepotřebuje dalšího komentáře: "Bush is Pig, Fidel Castro Still Alive, Hitlerrrrrrrr Is Usama Really".

Co říci závěrem? Dost dobré CD, obsahující přiměřenou porci old school grindu ala NAPALM DEATH, při které si nejen divoce zakroutíte hlavou ve smrtícím tempu sypaček, ale i vesele zaskotačíte při tanci zvaném pogo (většinou v jeho rychlejší verzi). Já vím, nic nového pod Sluncem, ale je to poctivě zahrané, CD má dobrý zvuk a obsahuje tři videoklipy - a na živo jsou G.O.R.E výborní. Všem příznivcům tohoto žánru mohu toto CD vřele doporučit.

sestava: Jožin (Master Nogando) - zpěv, Pitris (Honey boy) - kytara, perversní vokál, Čidar - baskytara, Vilda (Vilmaster Vilson) - bicí
produkce: DiscoStu a Vilmaster
studio: GM Studio