29.09.16

06.09.16

06.09.16

HEAVEN SHALL BURN - In Battle... (There Is No Law)

2002 Circulation Records

Máte chuť na syrové maso? Ne? Budete...

Spolu s tím si budete moci vyzkoušet simulaci provrtání hlavy zbíječkou či proskočení sklem. Všechno toto vám umožní debutní kousek od HEAVEN SHALL BURN, se kterým se němečtí představitelé dostali na povrch zemský. Nebo mám spíše říct pod zakopanou hlínu, kde nesvitne ani trochu slunce?

Jako výborný nápad se jeví znovu vydání alba, které v roce 1998 sdělilo světu, že na poli hardcoru přicházejí noví kazatelé s posláním vykřičet ze sebe boj proti neduhům společnosti. Tehdy na konci 90. let zaujali svým energickým pojetím a nahrávací společnost Deeds of Revolution po nich ihned sáhla. Pět původních písní bylo zremasterováno na lepší kvalitu, další tři nové byly přidány a jako bonus máme možnost nahlédnout do čtyř demo projektilů, se kterými HEAVEN SHALL BURN začínali.

Syrový, nekompromisní, garážovitý, neprofesionální styl hudby, která se šíří rychle do vašich mozků jako střely z kulometu. Kapela si dodnes uchovala nekompromisnost a upřímnost svých skladeb, naopak vymazala postupem času garážovitost, což je zcela pochopitelné, a dodala svým pozdějším nahrávkám větší nádech profesionalismu. Určitou zajímavostí je, a to nejen na tomto albu, že HEAVEN SHALL BURN přes svůj tvrdý styl hudby nepoužívají žádná vulgární slova jako tomu je u podobných kapel zvykem. Nevzpomínám si, že by v jejich písních zaznělo slovo "fuck" či jiné (nepočítejme coversong od ENDSTAND). A to ani v těchto starších kouscích, které by k tomu přímo vybízely.

Úplně první píseň, kterou oficiálně HEAVEN SHALL BURN vyslali na hudební pole působnosti, byla "Partisan". Začátek je vcelku elektronický s intrem od samotného ďábla, respektive jeho zástupce s temným hlasem. Tato píseň vystihuje tvorbu, jakou se bude skupina po dalších několik let zabývat. Je to o zoufalém boji proti zotročování lidí. Na dalších skladbách je patrný raný styl řevu Marcuse, který působil místy až psychopaticky a střídal se s pasážemi, kde jakoby uklidňoval sám sebe. Stále se však jedná o politiku, nadřazenost a naproti tomu obyčejní lidé sázejí svůj život a vášeň bez ústupků. HEAVEN SHALL BURN se už tehdy před téměř deseti lety snažili fanouškovi sdělit, aby otevřel oči, svou mysl a neposlouchal všeobecně šířené lži. V jejich syrovém podání to téměř vypadalo až na jakýsi útok na lidskou bezbrannou duši, ale kdo správně porozumí významu textů všech písní, nemůže tomuto útoku věřit. Spíše to začne brát jako nevšední probudílek do světa bez barev, kde je černá a bílá a nic není schováno. O tom víceméně svědčí písně "Forthcoming Fire" a "Thoughts of Superiority". Jako památka těm, kteří bojovali za toto všechno, slouží skladba "The Fallen", zatímco "Mandatory" je výzva k duševní demonstraci. Někdo ji může pojmout jako skutečnou demonstraci za spravedlnost. To už záleží na samotném člověku. Každá píseň totiž slouží jako brána smyslům otevřená. Jeden by si v tom měl najít to, co hledá, ale ne to, co tam nikdy nenajde.

Přestože se tato deska v reedici nemůže kvalitou zvuku ani náhodou srovnávat se současným metalovým výkvětem, není tak čistě zahrána a zpěv nepůsobí zrovna dvakrát příjemně, má album své kouzlo. Pro fanoušky této kapely je tento kus naprosto nezbytnou součástí jejich sbírky. Kdo však hledá upřímné texty bez obalu podbarevné zběsilou, na nic si nehrající hudbou s občasnou příměsí melodie a nevadí mu zde přítomná nižší kvalita zvuku, je deska "In Battle..." právě pro něj.

Díky těmto pěti příspěvkům do hudebního undergroundu se HEAVEN SHALL BURN postupně stali veganskou skupinou, co umí natírat a stírat. A teď nemluvím o jejich schopnostech vymalovat si pokoj naoranžovo. Přichystejte si vidličku a čekejte na kus flákoty, která vám za chvíli přiletí na zeď od těch, co neradi maso.

sestava: Marcus Bischoff - zpěv, Matthias Voigt - bicí, Maik Weichert - Guitar, Alexander Dietz - kytara, Eric Bischoff - baskytara
čas: 52:28
země původu: Německo