29.09.16

06.09.16

06.09.16

BLOOD DUSTER - Lyden Na

BLOOD DUSTER - Lyden Na

2007 Obscene Productions

Zařehtání koně, déšť a odbíjeni kostelního zvonu v intru - a hned je jasné, proč je název CD v norštině ("Lyden Na" v "českém" překladu "nový sound"). Průkopníci australského grindu, kterým své fans oblažují od roku 1991, na prvním CD složili poklonu norským black metalovým kapelám, což je znatelné i z obalu tohoto dvoj CD. No, a faktem taky je, že víc než norský black mi některé písničky (zbytečné je vyzdvihovat, neboť bych opsal téměř celý playlist prvního CD) evokují spíše MOTÖRHEAD zkombinovaný s old school punk rockem. Nicméně ihned musím dodat, že v jednoduchosti je síla, a připočteme-li muzikantkou zkušenost a na CD slyšitelnou radost z hraní, výsledkem této rovnice nemůže být nic jiného než geniální výsledek. Ano - už v průběhu prvního poslechu CD jsem volume přidával a přidával, a na konci jsem si téměř zapogoval (a skoro utrhl šňůru od sluchátek). A pro toho, kdo má náladu na pogování, je první CD plné šlapavých hitovek jasnou volbou. Nechybí ani překvapení: v šestém songu nás kromě pasáží vhodných ke stadionovému využití ke skandování překvapí i dudy. Následný rock'n'roll "Myspaceyourface" patří k nejpovedenějším kouskům, a to ještě závěr písně obstará pěkná klavírní vsuvka. V kombinované skladbě s pořadovým číslem deset na nás dýchne pro změnu i trochu toho HC a elektroniky. Závěrečná skladba je "klasickým" teskným kytarovým songem, který jako by vypadl z nějakého folkového CD z šedesátých let minulého století (i díky doprovodnému zvuku praskající desky) - a jako již poněkolikáté musím konstatovat, že i tato skladba je skvělá a dokazuje univerzálnost kapely BLOOD DUSTER.

Druhé CD je plné melodického krátkostopážového australského grindu, který bych zhodnotil jako něco mezi staršími NAPALM DEATH a THE EXPLOITED (ale zase mě neberte smrtelně vážně). Zdvojování hlasů, chytlavé riffy, kromě klasických sypaček i příjemně stravitelný rytmus (na grind spíše střednětempý), lahůdky pro české posluchače v podobě písniček "E55" a "CzechItOutIGotSomeRules", ve kterých si kapela zavzpomínala na svoje evropské turné z roku 2005 a pobyt v naší vlasti, plný grindových slastí - toť shrnutí a zároveň pozvání k jedné velmi povedené grindové jízdě. A komu by bylo dvoj CD málo, může si na oficiální internetové stránce BLOOD DUSTER stáhnout třetí díl nahrávky, skladbu "Slowandlongina".

Pro detailisty ještě upřesnění: první CD obsahuje 43 riffů a 840 slov, druhé CD 56 riffů a 1184 slov, internetový bonus má 1 riff a žádná slova. Ne - nepočítal jsem to. Tyto informace včetně textů a dalších náležitostí naleznete v bookletu. To je ta věc, kterou mít nebudete, když si CD stáhnete z netu. Takže hurá do shopu Obscene productions. Za tři stovky máte pěkný dvojcédéčkový dárek pod stromeček.

sestava: Jason Fuller (Jason P.C.) - basová kytara, zpěv, Tony Forde (Tone Bone Silver) - zpěv, Matt Collins (M-Lo) - kytara, Belt Thrower - kytara, Matt Rizzo - bicí
produkce: Jason P.C.
čas: 27:27 + 16:43