06.09.16

06.09.16

PAIN

ATARI TERROR - Part 2: Attention!

ATARI TERROR - Part 2: Attention!

2007 vlastní náklad

Mějte se na pozoru, Motofoko se vrací! Že nevíte, kdo nebo co to je? Je to vše, co nás v životě přivádí k nepříčetnosti. Naštěstí tu jsou bojovníci, kteří ví jak si s tímto zlem poradit. Jmenují se ATARI TERROR a navazují na své první album "Part 1: The Rise of Motofoko - First Blood". Letošní úspěšný rok, kdy vyhráli soutěž Jack Daniel's Music, zakončili vydáním alba, které se opět zabývá Motofokem a jeho zvěrstvy.

Hned ze začátku ("The Beginning") je jasné, že něco není v pořádku. Se světem se něco děje. Nad hlavou vám létají letadla a z dálky se ozývá střelba. Ano, pozor ("Attention!"), něco se děje - je slyšet sirény a těžké boty, které prolamují ticho ve městě. Pod Motofokovým hlasem mizí vše, i lidská čest. Skvělý otvírák desky i první singl.

Člověk ladí rádio, aby se dověděl, co je nového, ale svět je stále stejný ("Wonderful Underground"). Ohnivé krysy a smějící se prasata, která žijí na vysoké noze jako v Orwellově "Farmě zvířat". Co bych měl dělat? Pro tentokrát žádný slib. V této písni se dočkáme skvělého úvodu v podobě chytlavé taneční melodie, která zde zní jakoby z rádia. Zpěvný refrén nenechá nikoho chladným. Poslední potrava, co pro něj zbyla ("Motofoko"), je lidské maso. Ví to každý - i malé děti, které zde zpívají a kontrastují s brutálním vokálem. Jedna z nejtemnějších písní alba. Zní jako death metal křížený s dětským pěveckým sborem.

Je čas oslavit nový věk. Jsi vyvolený ("Chosen One"), řekni mi své slavné jméno. Skvělé riffy a sbory. "Only" je nejhorší doba v jeho unaveném životě, hořký konec pro nejsladší ukolébavku. Emocionálně vypjatý refrén způsobuje, že zní, jakoby se ATARI potkali s THEMA 11. "Airbag Death" - rychlost se nevyplácí, protože kdo nepochybuje o tom, že má nejrychlejšího koně, může mít zároveň i nejrychlejší můru. Airbag totiž snadno způsobí vážné zranění nebo i smrt dětí od dvanácti let níže. Rychlá jízda potřebuje rychlou hudbu, a i když zní téměř jako country, není to na škodu.

"Fight for Your Country" - cikánské srdce vás nikdy nenechá zakotvit na jednom místě a proto musíte bojovat za právo, abyste mohli mít svoji zemi kdekoliv. Myslíte, že v tomto světě není místo pro country muziku? Budete přesvědčeni, že i tento styl hudby - samozřejmě v kabátu ATARI - zde může existovat. Kdo při "Honey Honey" nebude skákat a provozovat stage diving, toho nepustí na koncert. "Sweetest Pie" - jaký koláč je pro pány nejsladší? Není existuje lepší způsob, jak si okořenit "jízdu" než si při tom pustit právě "Sladký koláč". "Sky Burning" - příliš mnoho mraků ve slunečný den. Tohle je píseň o bolesti. Motofoko je všude kolem nás. Rockově laděná píseň s hardcorovými zasekávanými riffy. "Carramba" - nerozumím, neslyším, není mi to jasné, ale nakonec už ano. Je libo trocha ska?

"War" - tento chlapec se narodil, aby umřel ve válce? Je to strach? Strach ze ztracení? Kytarovka okořeněná riffem a la RAGE AGAINST THE MACHINE. "Bleeding Tree" - nevidím žádné anděly, ale něco, co vypadá jako krvácející strom. Těžká kila, která kytary hrají uzavírají tuto výtečnou desku.

Kapela o sobě tvrdí, že hraje crossover. Myslím, že výstižnější název ani pro ně neexistuje. Opravdu, celá deska se žene napříč všemi možnými žánry i odkazy kapel, které mají všichni členové rádi, samozřejmě uchopené stylem jim vlastním. Za zmínku stojí i pečlivě vyvedený obal i booklet celé desky nesoucí se ve válečném duchu. Berte jej však s rezervou jako to činí i samotní členové kapely. Věnování hrdinům druhé světové války však myslí vážně.

Zvuk nahrávky je také velmi kvalitní a velmi se od předchozího alba zlepšil. Další důkaz, že i v Čechách lze vyprodukovat zahraničně znějící album. Kapela ATARI TERROR vytvořila desku, na kterou může být po právu pyšná a kdo chce zjistit, jak zní kapela, která byla do Nashvilu vyslána jako nejlepší z Čech, měl by si co nejdříve zakoupit toto album, aby jej nepolapil Motofoko.

Sestava: Kurz - zpěv, Lu2 - zpěv, Salma - kytara, Wchki - kytara, Pornos - baskytara, Nunez - bicí
produkce: Majkláč a ATARI TERROR
studio: Svárov, Ygloo a Boris Carloff's