29.09.16

06.09.16

06.09.16

SYPHILIC - Erotishock Therapy

SYPHILIC - Erotishock Therapy

2007 Cephalic Records

Příznivci prasečích farem a brutálních metalových forem pozor! Na scénu přichází další z brutal death a grindových CD ze stáje Cephalic records, tentokrát one man projekt "zpěváka" jménem Brian Forgue. Tento maník z amerického města Northville zručně ovládá i kytary a poradil si i s naprogramováním bicích. Jedinými hosty jsou zřejmě stejně vyvedení kamarádi tohoto brutalotvůrce, kteří přispěli svými hlasy: Justin (ORCHIDECTOMY), Randy (GUTTURAL SECRETE), Adam (GORATORY, SEXCREMENT) a Darek, ve dvou skladbách vypomohli s kytarami pánové Clitoruss (MUTILATED) a Josh Duran.

A co že to na nás číhá v celkem dlouhostopých písničkách v celkové délce skoro třičtvrtě hodiny? Nefalšovaný americký brutal death metal v podání chrochtajícího týpka Briana, který kromě tohoto sólového projektu figuruje v dalších amerických brutal death kapelách MUTILATED a GUTROT, a protože je v chrochtání fakt dobrej, vystupuje i se švédskou brutal death kapelou VOMITOUS.

Po hudební stránce tomuto počinu nelze vskutku nic vytknout, rovněž zvuk naprogramovaných bicích je dobrý a rozhodně to není žádná kolovrátková mašina. Jediný problém mám s prasečím "zpěvem" Briana. Fakt je, že nejsem příznivcem tohoto stylu "zpěvu", neboť dle mého názoru przní toto velmi dobře zahrané a znějící brutal deathové CD. Kdyby zde byl použit "klasický" growling, patřilo by " Erotishock Therapy" určitě mezi moje nejoblíbenější z daného stylu.

Jo jo, při opakovaném poslechu tohoto alba jsem si několikráte zafilozofoval na téma prasečího zpěvu - ale to je koneckonců můj problém. Fakt je, že jsem byl celkem překvapen bookletem CD, neboť obsahuje poměrně dlouhé texty, jejichž obsah lze velmi jednoduše odvodit od perverzního obalu a fotografií v bookletu. A já si po opakovaném poslechu fakt myslel, že ve skladbách žádný text není, jenom ten "úžasný" chrochot. Ale abych jenom nerýpal do zpěvu - pochvalu za dobře zahraný brutal death si Brian rozhodně zaslouží, stejně jako za programming technických bicích. Mezi nejlepší skladby bych rozhodně zařadil pátou "Green Seed" a desátou "Family Ties", ale nejvíce jsem si vychutnal instrumentálku "Prog". Ti příznivci US brutal deathu, kterým prasečí zpěv nevadí, si k hodnocení určitě nějaká ta procenta přičtou.

Sestava: Brian Forgue - hudba a texty, všechny nástroje a naprogramování bicích
čas: 44:53
styl: brutal death