29.09.16

06.09.16

06.09.16

OBITUARY - Xecutioner's Return

OBITUARY - Xecutioner's Return

2007 Candlelight Records

Rok 2007 byl v mnoha ohledech rokem výjimečným. Jedním z důvodů proč tomu tak je, je velké množství nových deathmetalových počinů. Mladé kapely snažící se prorazit se svou verzí smrtícího kovu byly tentokráte podpořeny novými fošnami veteránů stylu jako ENTOMBED, GOREFEST, VOMITORY a zahanbit se samozřejmě nenechala ani floridská scéna v čele se SIX FEET UNDER a znovuobrozenými OBITUARY.

Tato kapela vedená bratrskou dvojicí Tardyů patří mezi kapely, které stály přímo u zrodu deathmetalu a tak je jasné, že svůj styl, kterým se proslavili, a jemuž svým zvukem a produkcí pomohli k celosvětové slávě, nikdy nezradí. Po úspěšném vstupu na scénu s albem "Slowly We Rot" a jeho následnovníky si kapela prožívala svá nejlepší léta a vše se zdálo být v nejlpším pořádku. V roce 1997 se najednou rozhodla ukončit svou činnost a jednotliví členové se začali věnovat rodinám. Bubeník Donald Tardy se během roku 2004, kdy bubnoval s Andrew WK, rozhodl pozvat své bývalé kolegy z OBITUARY na pódium a společně zahráli několik skladeb ze strarších desek kapely. O několik málo týdnů později se na svět dostává informace, že společné hraní podnítilo mezi jednotlivými členy kapely novou vášeň pro společné hraní a skládání. Výsledný produkt se jmenoval "Frozen in Time" a vyšel v roce 2005, kdy kapela podnikla celosvětové turné, jehož zastávka neminula ani ČR. (Brutal Assault vol.11, 10. - 12.08.06, Svojšice u Přelouče)

V loňském roce je kapela ochuzena o do vazby vzatého kytaristu Allena Westa a na jeho místo nastupuje kytarista par excellence, Ralph Santolla. Ten na novinkovou desku trefně nazvanou "Xecutiner's Return" (XECUTIONER je původní jméno kapely) nahrál sóla, která by se spíš hodila na desky DEICIDE nebo jiných deathmetalových kapel, pro které jsou kytarová sóla přece jen typičtější než pro OBITUARY, kteří sázejí spíše na chytlavé riffy. Těmito sóly je nová deska doslova vyzděná, a když k tomu přičteme přímo punkovou enrgii, která z jedenácti skladeb tryská, je na úspěch zaděláno. Jednotlivé písně se nesnaží skývat nějaké překvapení a do kolen vás srazí hned na první poslech. S jednou výjimkou se jedná o krátké úderné skladby o délce maximálně čtyř minut. Mezi nejzajímavější patří určitě úvodní "Face Your God" s "rovnými" bicími, pogová "Drop Dead", "Lies" a olschoolová "Contrast the Dead".

Tato deska rozhodně není nijak překvapivá pro ty, kteří deathmetal znají nebo nemají přímo ve svém srdci. Pro fanoušky je to nezbytnost a pro ty, kteří se s death metalem teprve seznamují, dobrá příležitost, jak přijít na chuť stylu, jehož budoucnost je sice nejasná, ale současná pozice neotřesitelná. OBITUARY pro její upevnění udělali maximum a za to jim i tentokrát patří hodnocení z nejvyšších.

sestava: John Tardy - zpěv, Trevor Peres - kytary, Ralph Santolla - kytary, Frank Watkins - baskytara, Donald Tardy - bicí
produkce: Mark Prator & Obituary
studio: Morrisound Studios