29.09.16

06.09.16

06.09.16

AUTUMN TEARS - The Hallowing

AUTUMN TEARS - The Hallowing

2007 Dark Symphonies

Každý člověk zná pocit, kdy nějakou skladbu či album miluje, pouští si je stále a stále dokola, ale tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne, skladby zevšední, deska se oposlouchá. K albu "The Hallowing" lze přistupovat v několika cyklech. První cyklus je časově náročný, stejně jako dobré víno potřebuje čas na dozrání, tak i některé desky potřebuji ke svému dozrání v posluchači čas. Druhá část pak znamená uvědomování si kompozic a částí skladeb, vnímání nástrojů a vokálů, jakožto i odpoutání od pozemských statků a prozření v novém světě, kde existujete jen vy a nádherné melodie tvořící veškerý prostor kolem vás.

Pátá deska AUTUMN TEARS oproti předchozím setřásla moderní neoklasické fráze, které se během chvilky oposlouchají, a díky tomu můžeme album přirovnat k jménům jako byl Brahms či Haydn a už z druhu skladatelů je možné poznat zaměřenost alba ke klasické a komorní hudbě. Album obsahuje deset velmi tesknivých symfonii. Skupina svojí práci s nástroji ovládá přímo geniálně a na albu můžeme slyšet strunné sekce, lesní rohy, hoboj a nebo francouzský roh. Vše je tak brilantně složené a zahrané, že výsledný zvuk vytváří temnou a dramatickou atmosféru, jakou jste si před poslechem této desky dovedli stěží představit. Velmi charismatické symfonie přecházejí v monumentální pasáže a dále do temných a teskných propadlin. Právě orchestrálností, která navozuje pocity zoufalství a prázdnoty, se skupina liší od jiných skladatelů vážné hudby. Průvodcem alba je zpěvaččin andělský operní hlas, který v některých místech podkopává hladce plynoucí melodie či zvyšuje napětí. Nejlépe jsou její vokální možnosti slyšet v poslední stejnojmenné skladbě "The Hallowing". Celkově hudba trochu připomíná Enyu.

Jestliže za sebou máte zdařile první dva cykly popisované v úvodu, otevřou se vám dveře do úplně jiného světa. S každou veselou pasáží přichází radost a hřejivý dotek hudby, uvědomění hloubky lásky, kterou nosíte v srdci, ale když skladba přejde do teskné části, dostavuje se zoufalství i slzy, které z hudby přechází chtě nechtě do podvědomí. Albu jsem přicházel na chuť téměř měsíc a nyní už mě doprovází skoro celý rok a stále má co říct. Chuť průměrného vína vám zůstane na jazyku chvilku a pak hned zmizí, nové album AUTUMN TEARS má vlastnosti toho nejlepšího ročníku, zůstane pocit který ne(z)mizí, který trvá a trvá.

sestava: Ted Tringo - celková kompozice, piáno, klávesy, hlas;Laurie Ann Haus - Vocals;Greg Ball - kontrabas, akustické kytary;Terran Olson - klarinet a flétny
čas: 41:15
styl: neoclassical