29.09.16

06.09.16

06.09.16

WITH BLOOD COMES CLEANSING - Horror

WITH BLOOD COMES CLEANSING - Horror

2008 Victory Records

Současná scéna extrémní hudby je doslova přeplněna kapelami snažícími se zaujmout posluchače kombinací jakéhokoli zavedeného žánru s moderní corovou příměsí. Tento módní trend se tak dotýká především stylů jako je hardcore do něhož je čím dál častěji vložena notná dávka metalových riffů a vyhrávek. Dále je tu death metal, který ve své žánrové vymezenosti přímo vybízí k začlenění prvků, které využívají především kapely z hardcorové scény. Je to určitě snaha o oživení stylu, který se zdá často býti monotónním a pro spoustu lidi nemajícím hlavu ani patu. Proto je každá kapela snažící se o jeho zpestření vítaná jak fanoušky tak i medii.

Americká pětice s předlouhým názvem WITH BLOOD COMES CLEANSING se za poměrně krátkou dobu existence stihla upsat velké firmě a v rychlém sledu vydává svou druhou desku nazvanou "Horror". Tento název se i po několika soustředěnějších posleších zdá být asi tím nejvýstižnějším termínem pro celé hudební dění trvající třicet minut. Snažil jsem se najít nějaký základ, na kterém stojí tato deska, potažmo tvorba kapely.. Podivná směsice deathové brutality, kytarových riffů a hardcorové skočnosti se dá nejlépe charakterizovat slovem zmatek. V jednotlivých skladbách se lze jen težko něčeho zachytit a najít tak nějaký nosný moment, který by desku nějak výrazněji charakterizoval připomíná hledání jehly v kupce sena. S tímto hudebním zmatekem je i dost složité zhodnotit výkon jednotlivých hudebníků, kteří přes komerční zvuk znějí v každé písni stejně a za celou dobu trvání desky se nikdo nevyšvihne k nějakému extra výkonu. Všechno je zahrané, nazvučené, vyprodukované tak aby si posluchač v hudebním obchodě po prvním poslechu řekl: "To zní fakt zajímavě" a desku s velkým očekáváním zakoupil.

Případný majitel této desky poslouchající tvrdou hudbu, zvyklý na texty zabývající se ať už politikou, náboženskou nebo goreovou tématikou bude asi hodně zaskočen a dost možná stejně jako já zhnusen při přečtení několika řádků jednotlivých textů skladeb. Metal se v drtivé většině případů snažil a snaží poukázat na špatné stránky naší společnosti a lidského konání. V případě této party je to však snaha obrátit posluchače na křesťanství a představit jim boha v jeho nejmilosrdnějších vlastnostech a činech. Veškerý základ textů je převzat z bible a místy mi přislo, že byly vybrány obzvláště peprné citace.

"Released to torture God's opposition, all the rejecters all the blasphemers." (Abaddon' s Horde)

"Fear God, and give Him glory, because the hour of His judgment has come." ("Intro")

"God our father, shall wipe away all our tears" ("Eternal Reign")

Po zjištění výše uvedeného faktu se mi na obličeji obejevila zvláštní směsice ironického smíchu a opovržení. Čím více jsem nad konáním této kapely přemýšlel tím více se mi na jazyk dostávala dosti nevybáravá slova namající nic společného s nezaujetým pohledem na věc. Proto se ani v nejmenším neodvažuji tuto desku hodnotit tradiční procentuální stupnicí a její hodnocení nechám pouze na Vás.

sestava: Dean Atkinson - zpěv, Jeremy Sims - kytara, Scott Erickson - kytara, Dennis Frazier - baskytara, Matt Fidler - bicí
produkce: Chris Dowhan
studio: Planet Red Studios