29.09.16

06.09.16

06.09.16

DEMENCIA MORTALIS - No God Is Here

DEMENCIA MORTALIS - No God Is Here

2008 vlastní vydání

Mladá kapela DEMENCIA MORTALIS pochází z Roudnice nad Labem a její vznik se datuje rokem 2004. Původně thrash/deathová kapela se po doplnění sestavy proměnila v kapelu hrající gothic metal. První samostatné vystoupení kapela absolvovala 1. května 2006, v polovině prosince 2006 nahrála první pěti skladbové demo ve studiu v Bohušovicích. První oficiální CD kapela nahrávala v průběhu listopadu a prosince roku 2007 v pražském nahrávacím studiu Pavla Holady, křest si CD s názvem "No God is here" odbylo 16.2.2008 v Gambrinus klubu v Lovosicích na společném koncertu s kapelou ŠKWOR.

Úvod CD obstarává intro, kterému by však slušela maximálně poloviční délka. Hned v následné skladbě zaujmou housle, ke kterým se přidá řádně zbustřená kytara, pěkně bublavá baskytara, řízné bicí a drsný growling. Po dvou minutách se přidává i pěkný dívčí vokál, který tuto vypalovačku přiměřeně zjemní. V rovněž tvrdší třetí skladbě s názvem "The Deceived" se zpěvačka představí už od úvodu, a klasický gotický hlásek doplňuje growling a všudypřítomné housle (koho to jen připomíná, že...). Poprvé registruji i klávesy, které vytváří zajímavý kontrast k ostrým kytarám. Čtvrtá skladba "Fire" je poctivou gotickou skladbou s pomalejším úvodem, který se změní v další svižnou kompozici, ve které zaujme zejména houslové sólo. Skladba "Desperado" má text psaný španělsky, i atmosférou a použitými zvuky trubky nás skladba přenáší k těmto temperamentnějším Evropanům. Abych nezapomněl, ostatní skladby jsou opatřeny texty anglickými. V rychlejším tempu pokračují i další skladby, s výjimkou pomalé sedmé "Too late", kde atmosféru písně dobře podporují klávesy v pozadí. Největší překvapení se však skrývá v posledních skladbách CD, ve kterých (dle mého názoru) bylo provedeno zmixování nástrojů nejlépe a i přes to, že se jedná o kompozičně složitější skladby. Rovněž pomalejší "Born" má zajímavou atmosféru, kterou opět podporují výborné housle. Následná "Come Sway" ukazuje DEMENCII MORTALIS asi v nejlepším světle, nechybí zasekávací i snivé pasáže, svůj prostor k vyniknutí dostává i baskytarista. Zcela upřímně - kdyby mix zvuku byl na celém CD v duchu této písně, bylo by hodnocení rozhodně vyšší. Stejně tak překvapí i následná "Salo", pěkně ostrá skladba, které kromě rychlosti, houslových a kytarových partů, zdobí i krásně udělaný doprovodný vokál zpěvačky a zajímavé zvuky kláves. Teskné housle otevírají závěrečnou skladbu "To You With Love", která už ale ničím nepřekvapí.

Jaké je tedy moje shrnutí? Kapela DEMENCIA MORTALIS má pěkně našlápnuto a věřím, že častým koncertováním a pilným zkoušením získá potřebné zkušenosti a hlavně sebevědomí, neboť v některých skladbách na recenzovaném CD je znát určitá nervozita (týká se zejména dívčího zpěvu, ovšem na obranu nutno uvést, že tyto zpěvové party jsou opravdu obtížné, a zpěvačka se jich přesto zhostila se ctí). Být kapelou, rozhodně bych si příště dal mnohem víc záležet na výsledném soundu CD. Kapela se nebojí složitějších kompozic a zejména desátá a jedenáctá skladba jsou příslibem do budoucna. Už teď jistě kapela své fanoušky má a díky tomuto CD i jistě nějaké nové najde. A jestli kapele vydrží nadšení pro hudbu, máme se zřejmě v budoucnosti na co těšit.

sestava: Monča - zpěv, Headbanger - zpěv, Zelior - kytara, Comatt - kytara, Jatic - housle, Pája - klávesy, Jimmy - baskytara, Charon - bicí
produkce: DEMENCIA MORTALIS a DZ production agency
studio: nahrávací studio Pavla Holady, Praha-Stodůlky