29.09.16

06.09.16

06.09.16

RAIN SHADOW - Invaze prvního stínu

RAIN SHADOW - Invaze prvního stínu

2007 vlastní náklad

Skupina RAIN SHADOW vznikla na počátku roku 2006, kdy se bubeník Petr Lisler (rodilý Mladoboleslavák), který dříve působil v kapele SUICIDE MACHINE, poprvé setkává s trojicí slovenských zaměstnanců a.s. Škoda Auto, baskytaristou a zpěvákem v jedné osobě a dvěma kytaristy (viz sestava). Vzniká tak československá kapela se sídlem v Mladé Boleslavi. Po několika odehraných koncertech na jaře a v létě roku 2007 se kapela vydává do nahrávacího studia Sklep v Kolíně, kde nahrává první CD ve vlastním nákladu s názvem "Invaze prvního stínu".

A cože nás to na CD čeká? Devítitracková nadílka opravdu old school thrash/death metalu. Zpěvák Zoltán Kondás je obdařen hlasem, který by mi více seděl do nějaké grind coreové smečky, a působí tak většinou monotónním výrazem. Bohužel to samé se dá říci o skladbách na CD, s výjimkou první skladby "Bůh je bolest", obsahující tempově rozmanité pasáže, čtvrté "Vérez Egyház", kde se objeví trochu techničtější pasáž, a osmé "Savas Esö", která evokuje zase počátky black metalové tvorby u nás. Kromě první a deváté skladby jsou všechny zpívané maďarsky, maďarština ale kupodivu nijak dojem z poslechu nekazí. Celé CD na mě dýchá atmosférou poloviny osmdesátých let minulého století, kdy byly položeny základy tohoto stylu. I použitými zvuky se CD hlásí k této době, ale samozřejmě že rozdíl mezi tehdejší a současnou technikou je poznat. Poznat je ale i to, že se jedná o první studiovou nahrávku kapely, která asi měla ze všech těch nahrávacích přístrojů zbytečný respekt, což je nejvíce poznat u sólové kytary (ne, že by se kytarista nesnažil, ale ze sól je cítit určitá nervozita). Na druhou stranu bych pochválil bubeníka, který sice nepatří k nějakým excelentním technikům, ale je přesný a hudbu RAIN SHADOW drží pěkně pohromadě. Myslím, že kapela má na víc, což ukázal i zpěvák, který si celkem dobře s hlasovým projevem zřetelněji pohrává pouze v některých skladbách.

Kapela na mě působí sympaticky zejména tím, že se dali dohromady tři pánové z jedné firmy a rozhodli se věnovat svůj volný čas metalové hudbě. Je fakt, že doba osmdesátých let je už dávno za námi, ale to kapele může být jedno, neboť se stále najdou ti, kteří si rádi tyto časy občas připomenou (a já k nim taky patřím). A taky vůbec nepochybuji, že "na živo" dokáže kapela vytvořit tu správnou atmosféru. Možná, až kapela ztratí zbytečný ostych a začne trochu experimentovat, nás v budoucnosti tito českoslovenští metaloví řezníci něčím překvapí. Zatím se však příliš drží při zemi.

sestava: Zoltán Kondás - baskytara, zpěv, Petr Lisler - bicí, Jozef Szikszai - kytara, Ľuboš Šály - kytara
produkce: Ladislav Dousek
studio: Sklep