29.09.16

06.09.16

06.09.16

BLACK FLAME - Imperivm

BLACK FLAME - Imperivm

2008 Regain Records

Black metal a Itálie jsou pojmy, které na první pohled mohou vypadat jako neslučitelné. Pro slunnou Itálii jsou typičtější trochu jiné hudební odnože, než ta která se inspiruje v temnotě a vším, co je s ní spojené. Na druhou stranu se tento jižní stát může pyšnit jedním z nejkřesťanštěji smýšlejících obyvatelstev na světě a to se potom nutně musí projevit i na na druhém pólu italské společnosti, kde se sice poskrovnu, ale o to úpěšněji daří spolkům jako ABORYM, GRAVEWORM a třeba i dnes recenzovaným BLACK FLAME, kterým u Regain Records vyšlo album "Imperivm".

Trojice z piedmonstkého města Andezano je zajímavá i tím, že se stala první kapelou, která podepsala smlovu s vydavatelstvím Forces of Satan, kterému šéfuje samotný Infernus ze stylově spřízněných GORGOROTH. Logicky se tak můžeme dopátrat, odkud berou BLACK FLAME inspiraci pro svou tvorbu a stylové směřování. Necelých čtyřicet minut blackmetalového inferna, jehož původ bych pro jeho nekompromisnost hledal právě u zmiňovaných GORGOROTH a pro záhrobní atmosféru například u MAYHEM, působí i po několika posleších velmi sebevědomně a kompaktně.

Pomocí hutného a temně zastřeného zvuku kytar doprovázeného výsostně nenávistným vokálem prosyceným koňskou dávkou negativních emocí, utečou všechny skladby jako voda a i přes svou přímočarost a skladatelskou jednoduchost se vše poslouchá velice příjemně. Stylovou výjimku tvoří industriální intro "Reqviem", které je prvním a posledním mometem, kdy se dostává ke slovu eletronika. Kapele se díky ní podařilo vytvořit prázdnou industriální atmosféru. Ta pak dopomáhá vytvořit kontrast s následujícími, hudebně i atmosfericky odlišnými skladbami. Ze zbylých sedmi kusů se tyčí dva monolity, které drží celé dílo pevně nad vodou. Prvním je "Lvdvs Dianae" se skvělou rytmikou kytar a silným refrénem, připomínající rannou tvorbu ROTTING CHRIST. Druhý silný moment je ukryt v atmosféričtěji laděné skladbě "Black Svn Theory", která je vítaná pro zvolnění tempa, silný refrén i atmosfericko-kytarovou vyhrávku. Ostatní skladby nijak nevybočují z černého kabátu BLACK FLAME. Oproti dvěma výše zmiňovaným skladbám však působí malinko monotónně, což se pro dotvoření atmosféry může zdát jako správný krok, já bych však uvítal více takových jako je "Lvdvs Dianae".

Přestože na desce nejsou nijak výrazné momenty, které by mě nutily se do "Imperia" ponořit znovu a znovu, jedná se o velice silný materiál, který je přitažlivý především svou atmosférou a energií v ní obsaženou. Pro fanoušky black metalu budou BLACK FLAME asi větším hudebním požitkem než pro ty, kteří se s tímto čarovným stylem setkávají zřídka. Já osobně bych BLACK FLAME viděl jako budoucí stálici a jistotu černé scény, která sice ničím velkým nepřekvapí, ale dokáže vkusně oprášit odkaz otců stylu.

sestava: Cardinale Italo Martire - zpěv, kytary, Serpentrax - baskytara, A Fog - bicí
produkce: Black Flame
čas: 37:24