29.09.16

06.09.16

06.09.16

POWER QUEST - Master of Illusion

POWER QUEST - Master of Illusion

2008 Napalm Records

V zajetí svých vlastních iluzí zplodila partička říkající si POWER QUEST nástupce předchozí "Magic Never Dies", desku "Master of Illusion". Koncepční dílo, jež má v sobě ukryty naděje, magičnost a utrpení života, se tím stává obrazem svých tvůrců. Hned v úvodu musím konstatovat, že POWER QUEST kolem sebe nese nasládlé, pohádkové power fluidum, čemuž přispívá také lákavě a, musím podotknout, zdařile zpracovaný přebal. Že by se na něm vyskytovala symbolika dobra a zla?

Na první poslech "Master of Illusion" nezaujme snad ničím zásadním. Ortodoxní power metal sladěný s moderními zvuky kláves, nic přelomového z hudby POWER QUEST prostě nevydolujeme. Jediné, co mě okamžitě plesklo přes uši, byl projev zpěváka Alessia Garavella, s jehož místy ukňouraným vyzněním se ve mně mísí rozporuplné pocity. Ve vyšších polohách mi připadá malinko nejistý, čímž ztrácí na dynamičnosti, ovšem na druhou stranu oplývá docela neobvyklou barvou hlasu, čímž dokáže tento nedostatek kulantně zamaskovat. Pokud se rádi vznášíte na melodických vlnách, máte možnost chytit se částečně aspoň tady. I když mi "Master of Illusion" přijde melodicky malinko plochý a nevýrazný, i tomto směru se dají najít světlé momenty. Hned u titulní "Master of Illusion" se dočkáme líbivého a pronikavého, i když malinko vlezlého refrénu. Zato v samém závěru nás pohladí po duši baladické kytarové sólo, jehož pojetí se výrazněji tyčí nad ostatním hudebním snažením.

Celá deska má jednu velkou nevýhodu v tom, že vaří téměř z jednoho a toho samého kompozičního vzorce. Častokrát se po docela slibném rozjezdu skladba se zpěvem najednou přelomí a uvadne. Důkazem nám může být dvojka "Human Machina", samotná "Master of Illusion" či "Save the World". Toto pravidlo vlastně nastavuje hned úvodní "Cemetary Gates", která je asi nejreprezentativnějším kouskem celé desky. Počáteční motiv jako by z oka vypadl kolegům z CHILDREN OF BODOM a vytvořil tím na začátku malou mystifikaci. To, co následuje poté, se dá bohužel nazvat akorát zklamáním. Malou špetku naděje přináší zhruba v polovině hrací doby "The Vigil". Po pár sekundách je ovšem všechno opět ve starých kolejích. Nezachrání to už ani doplňující nakřáplý a trochu nabroušený zpěv, což v celkového vyznění působí spíš jako zoufalý výkřik do tmy. Překvapující a snad i příjemné zpestření nám POWER QUEST přináší ve skladbě "Hearts and Voices", obsahující v sobě slabý odkaz SONATY ARCTICY. Alessio Garavello tady představuje mnohem civilizovanější pěveckou polohu, která po předchozích ječících partech přináší docela příjemnou změnu. A protože precizní a překvapivě zdařilá sóla, na kterých se podle všeho podílelo více hostujících kytaristů, skupinu z tvůrčí impotence nevytáhnou, nezbývá než konstatovat, že "Master of Illusion" i přes kvalitní produkci a hráčskou zdatnost především pánů kytaristů neohromí, ba dokonce proklouzne kolem letmo jako stín a beze stop.

sestava: Alessio Garavello - zpěv, kytara, Steve Williams - klávesy, Steve Scott - baskytara, Andrea Martongelli - kytara, doprovodný zpěv, Bill Hudson - kytara, Francesco Tresca - bicí
studio: Remaster Studio, Western Drive Studio, Mercury Studio
čas: 49:57