14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

ALL SHALL PERISH - The Price of Existence

2006 Nuclear Blast

Byť se jedná teprve o jejich druhý počin, značí "The Price of Existence" velký průlom ve tvrobě kalifornského kvintetu, který je pospolu od roku 2002. Debutové "Hate, Malice, Revenge" obsahovalo pouhých osm skladeb a navíc hlavní kytaru držel Caysen Russo a zpíval Craig Betit. Oba dva odešli ještě dříve, než se ALL SHALL PERISH (dále jen ASP) stali v USA pojmem ve stylu zvaném deathcore. Na této desce je nahradili Chris Storey (kytara) a Hernan Hermida (zpěv). Vydavatelskou část si vzal na starost kolos Nuclear Blast a vpustil do světa nezdolného chameleona.

Již avizovaná změna na obou postech znamenala výraznou změnu v pojetí hudby. Ostatně, kupující se přesvědčí sami, když se v přehrávači načte první stopa a cirkus "Eradication" vyjede v plné polní. Rozjeté zdvojené kytary, ultra rychlé a zběsilé Mattovy bicí a k tomu ještě mohutná basa. Než se stačíte rozkoukat, vyjekne na vás hlavní kvíleč Hernan, který se velmi hbitě snaží ve vysokém vepřím tónu artikulovat, což jsem do této doby u žádné jiné kapely nepostřehl. Abych vás ale hned neodradil, nejedná se o žádnou bezduchou mlátičku, na jakou dnes narazíte téměř všude, kam se podívate. ASP uvádějí za své oblíbené kapely takové přeborníky jako DYING FETUS či BETWEEN THE BURIED AND ME. V hudbě je to jednoznačně slyšet - stačí ponor do skladeb jako "Promises", "The Last Relapse" nebo "Better Living Through Catastrophe". Dalším oddělujícím faktorem jsou texty, které v žádném případě nejsou o tepnách, játrech, operacích, bahnu a dalších zhůvěřilých tématech, tak vlastních death grindu. Kapela si bere od každého něco. Ať už to jsou metalová sóla, v nichž si labužník najde zalíbení raz dva, pomalejší sludgové tempo (ano, i tento styl pokoušejí) nebo smrtící breakdowny. Pokud vám to nestačí, můžete okusit ještě instrumentální odpočinkové árie a rovněž fanoušci black metalu si najdou své v "Prisoner of War". Zastoupený je tu pochopitelně i grind.

Přes čtyřicet minut desky se dá hladce strávit. Vše je dodáno s vynikajícím zvukem, kde proklatě dobře rozeznáte všechny instrumenty a vokály. Během neústupné muzikální laviny si uděláte přestávku v intermezzu "Greyson", pojmenovaném po tehdy narozeném synovi druhého kytaristy Bena Oruma, a než kravál definitivně opadne, zaposloucháte do klavírních tónů.

Booklet obsahuje jen to podstatné - texty. Alegorický obal míří do vlastních řad a naráží na politiku a korupci Spojených států amerických. Kdo jiný však situaci může znát lépe než ten, kdo se tam narodil?

Na desce těžce hledám, co bych vám nemohl doporučit k poslechu. Nicméně, mezi ty nej zařazuji "Eradication", "Promises", "Prisoner of War" a "There Is No Business...", která pojednává o přelidněnosti a imigracích, potažmo globálních problémech zeměkoule. Vskutku povedený materiál. Perlička na závěr: šestá skaldba od času 1:45 nějakou dobu co do výjezdů kytar znatelně připomíná píseň "Become the Catalyst" od ALL THAT REMAINS v jejím samotném začátku.

sestava: Hernan Hermida - zpěv, Matt Kuykendall - bicí, Mike Tiner - baskytara, Chris Storey - hlavní kytara, Ben Orum - druhá kytara
produkce: Zack Ohren
studio: Castle Ultimate Studios