06.09.16

06.09.16

LOVE HISTORY - K.Y.T.I.C.E.

LOVE HISTORY - K.Y.T.I.C.E.

2008 Bažina

Malá, ale do daleka vonící kytice

O filmu F. A. Brabce "Kytice" jsem si vždy myslel, že je tak poeticky polopatický, až nemůže vyvolat žádné kreativní asociace. A přece - zasloužilí (a už notný počet let neexistující) průkopníci českého doomu LOVE HISTORY uvádějí tento film jako inspiraci hned vedle původní básnické sbírky Karla Jaromíra Erbena. A co je důležitější - inspiraci lze hned vedle vlastního vkladu kapely opravdu cítit.

Ponejvíc v "Polednici", jejíž progresivní nádech odráží prosluněnost, která dominovala Brabcovu pojetí. To postavy z Erbenova díla ožívají zejména díky pěveckým variacím, kdy LOVE HISTORY dokáží vyprávět příběhy s dramatickým nábojem či je přinejmenším naznačovat. Připomeňme ale, že "K.Y.T.I.C.E." je pouze desetiminutovou miniaturou, která nedává dostatek prostoru pro bůhvíjakou rozmáchlost. Navzdory progresivní otevřenosti působí deska lehce spoutaně - jakoby byla teprve přípravou k rozletu do větší šíře a výše. Mini-album by bylo v tomto ohledu možné brát za jakýsi trailer na dlouhohrající desku, skutečnost, že k jejímu nahrání nikdy nedošlo, ale ponouká spíše k jeho vnímání coby uceleného díla. A LOVE HISTORY k tomu dávají dostatek záminek - ztvárnění vybraných básní, jejichž posloupnost včetně závěrečného danse macabre (to kapela pojala jako medley motivů svého mini-alba) částečně kopíruje strukturu filmu, budí dojem mimořádné kompaktnosti.

A to navzdory tomu, že se na CD vše odvíjí od stopáže tak krátké, že by od ní dal ruce pryč i grinder. Díky omezenému prostoru se vše odehrává spíše v náznacích, na opakování (neřkuli refrény) není čas, přesto se daří desku vyladit do elegické i venkovsky lehce rozšafné nálady, jíž však přebíjí doomová emocionálnost. Právě kompaktnost ve spojení s krátkým trváním alba způsobuje, že posluchač odchází od nahrávky s touhou slyšet více. Čímž mini-CD kapele dělá mimořádnou službu - navnazuje totiž k seznámení s její další tvorbou (zatímco ti, kteří ji už znají, ví, že toto CD coby záznam úplně posledního materiálu kapely nelze ignorovat). "K.Y.T.I.C.E." na prostoru deseti minut dokáže více, než jiná alba o "celovečerní" stopáži. Vlastnit desetiminutové mini-CD s tak silným nábojem, promyšlenou vnitřní logikou a minimalistickým obalem, jemuž dominuje grafika z knižního vydání Kytice z roku 1959, rozhodně není ztracená investice. Ba naopak - takovýchto milých a hudebně hodnotných rarit nabízí česká scéna poskrovnu.

Objednávky přijímá vydavatel na mailu bazinator@email.cz - anebo si vyhledejte jeho distro na vybraných under-undergroundových akcích.

sestava: Lada Soukupová - zpěv, Paul Herich - kytara, Cepel - baskytara, Richard Chrobok - kytara, Baku - bicí
produkce: Petr Slezák, Phillipe Frank