06.09.16

06.09.16

AUGUST BURNS RED - Messengers

AUGUST BURNS RED - Messengers

2007 Solid State Records

Metalcore je žánr spojovaný s mladistvou energií, ale taky nedospělou ukvapeností, což jsou atributy, které druhé album Američanů AUGUST BURNS RED "Messengers" naplňuje takřka dokonale.

Palba přesných bicích, štěkající zpěvák, horečné závody na hmatnících kytar a neustálé zvraty temp dělají z desky zážitek intenzivní a zároveň technicky imponující. Byť AUGUST BURNS RED nejsou tak posedlí rychlostí jako třeba THE BERZERKER, plynulejší instrumentální party u nich zaslechneme - pokud vůbec - jen v pozadí, očekávat ucelenější vize či výrazivo by pak bylo vyloženě bláhové. Poslání textů, na nichž se podíleli všichni členové kapely, se omezuje na nepřekvapivá zjištění jako je to, že majetek není vším a "svět je hrozným místem". Duchovně chudá dikce končí na úrovni průměrných kázání a podobná bude i závažnost jejího dopadu. Vzhledem k záměru být nositeli sdělení, jak to avizuje i titul desky, je průměrnost v této oblasti hodná tázavě pozvednutého obočí.

AUGUST BURNS RED se v mantinelech žánru pohybují natolik zručně, že nevidí důvod vydávat se do jiných oblastí. Kapela je ve své disciplíně dostatečně šikovná, než abychom po ní chtěli, aby prokázala schopnosti související s disciplínou jinou (jinými slovy: proč chtít po metalcorové kapele třeba psychedelii). Jelikož ale nepředstavuje naprosté žánrové šampióny, otázka, proč se tolik svazuje žánrovým výrazivem, v jehož rámci se nedokáže jednoznačně vyprofilovat, na místě je. AUGUST BURNS RED se rozhodli oslňovat zběsilostí, v níž se neztrácí technická zručnost. Tato volba je nicméně dovedla do fáze, kdy posluchač čelí jednolité zvukové mase a rozlišování mezi jednotlivými skladbami se stává nemožným.

Nápady, inovace a prostředky k vymezení vlastního tvůrčího pole AUGUST BURNS RED koncentrují do fragmentů a jejich (ne)oceněním se propracujeme k tomu, jak budeme vnímat desku "Messengers" v její celistvosti. Kapely tohoto ražení totiž nepracují s komplexnějšími celky, což nutně neznamená, že toho nejsou schopné. Patrné ale je, že riffy, zasekávačky a sloganovitý zpěv považují za lepší způsob vyjádření. A že je to v mnoha ohledech politováníhodné, stvrzují desky jako letošní "Face the Colossus" Francouzů DAGOBA, kteří metalcorový drive v epičtějších úsecích rozhodně nerozmělnili a technický um vyjádřili díky rozmanitějšímu rozvrstvení skladeb o poznání lépe.

"Messengers" jsou deskou sympatického nasazení, ale - co si budeme říkat - i albem až příliš zaměnitelným. Ačkoliv technicky jsou na tom mladíci z Pensylvánie možná srovnatelně dobře jako BETWEEN THE BURIED AND ME, k nimž se částečně hlásí, jejich jednoznačná žánrová přilišnost je od zmíněných spontánních pokrokářů odlišuje. Komu stačí k uznání alba technická zručnost, nasazení a razance, nechť bere plnými doušky. Kdo upřednostňuje kapely, které svou jedinečnost nedemonstrují jen osobním nasazením v textech, ať se poohlédne jinde.

sestava: Jake Luhrs − zpěv, JB Brubaker − kytara, Brent Rambler − kytara, Dustin Davidson − baskytara, zpěv, Matt Greiner − bicí
produkce: Tue Madsen & AUGUST BURNS RED
čas: 48:18