29.09.16

06.09.16

06.09.16

BRING ME THE HORIZON - Suicide Season

BRING ME THE HORIZON - Suicide Season

2008 Visible Noise

BRING ME THE HORIZON (BMTH) jsou mladí, krásní a úspěšní. A to vše oprávněně. Jako jedna z mála kapel, které na výsluní vyplavil deathcorový příliv, si totiž dokázali svým specifickým způsobem vybojovat pomyslné místo nahoře. Originalita, neotřelé postupy a nezaměnitelný brutální vokál alba "Count Your Blessings" stále patří k tomu nejlepšímu, co v tomto ranku můžete najít.

Už jen proto, že v tomto hudebním stylu by se originální kapely daly spočítat na prstech ruky, bylo pro mě nové album jedním z nejočekávanějších počinů roku 2008. Opravdu jsem doufal, že nepůjde jen o zbytečné nastavování tématu a postupů, jejichž hudební příchuť se pak rovná igelitu či vatě. Smutnou pravdou je, že valná většina nadějných hudebníků se po počátečních úspěších nechá chytit do koloběhu recyklace a vykrádání vlastních nápadů, který je podpořený strachem pohnout se někam dál, rozrazit mlhu obav a vydat se směrem k neprozkoumaným hudebním vodám. BMTH nám ovšem překládá úplný opak výše popsaného.

Velmi vtipně na mě zapůsobil hned elektronický sample z úvodu alba. Dalších pár vteřin jsem naopak přemýšlel, jestli jsem se nestal objetí nějakého pirátského vtipu. Naopak. I když dalších překvapení se věrný fanoušek při poslechu jistě nevyvaruje. "Suicide Season" je skoro jako album od úplně nové kapely. Ten tam je brutální skřehot a murmur vokálního teroristy Oliho. Je opravdu těžké slovy popsat polohu hlasu, která novému počinu vévodí. Pocitově jde o zoufalý vokál á la stará alba COMEBACK KID, což je asi tak jediné, co spolu mají společné, jelikož barevností je Oliho hlas úplně někde jinde. Samozřejmě na murmury a skřeky se také úplně nezapomnělo a v těch rychlejších písních si jich užijete více než dost. Není jich ovšem tolik, jak jsme byli u BMTH zvyklí. Celkově album zavání o dost víc emocorem, což v kombinaci s zažitými deathcorovými postupy dává dohromady docela zajímavý hudební guláš. Kytaristé upustili od klasických metalcorových postupů a vyhrávek a jejich linky jsou mnohem přímočařejší a dávají spíše vyniknout zpěvům a bicím.

Celkově je album poměrně experimentální a jde z něj hodně cítit hledání nové polohy, která by BMTH seděla. V některých pasážích mě až vyděsila podobnost s nu-metalovými postupy nebo naopak melodické zpěvy a v podstatě stejná struktura skladby, jakou se pyšní uskupeni jako A STATIC LULLABY. Velkou devizou je jistě odvaha vydat se novým směrem, ovšem v tomto případě to končí poněkud neujasněným materiálem, který se přelévá od deathcoru se zajímavým vokálem přes až popem zavánějícím emocore, který vás jednou za čas vyděsí podobností s nu-metalem. Album to není v žádném případě špatné, mnohem raději si ovšem pustím jeho předchůdce.

sestava: Oliver Sykes - zpěv, Curtis Ward - kytara, Lee Malia - kytara, Matt Nicholls - bicí, Matt Kean - baskytara
produkce: Fredrik Nordström
studio: Fredman