14.10.16

29.09.16

06.09.16

06.09.16

OUTLAW ORDER - Dragging Down the Enforcer

2008 Season of Mist

K prvotině smečky OUTLAW ORDER jsem zprvu přistupoval velmi skepticky. Už jen prvoplánová charakteristika kapely, kde se namísto informací o hudbě dozvídáme o kriminální minulosti jednotlivých členů, na mě nepůsobila zrovna nejlépe (byla sice rozhodně velmi "cool", ale vzhledem k tomu, že jde o novou kapelu bych přece jen uvítal charakteristiku spíše hudebního rázu). Nevadí. Přece jen tendence je dnes už taková a hudbu neprodává pouze její kvalita, ale především šikovný marketing. Díky Bohu kromě výčtu podmínek a odsezených trestů se kapela může pyšnit i spoustou hudebních zkušeností. A to ne zrovna ledajakých. Banda vznikla z bývalých členů EYEHATEGOD a pan bubeník Joey LaCaze si část svého trestu "odkroutil" u známých harcovníků DOWN což je samo o sobě jistě zárukou určité muzikantské kvality.

Album "Dragging Down the Enforcer" je jako bar. Jako bar, kde se zastavíte na půli cesty přes americký jih. Venku totiž prší, cesty jsou plné bahna, a tak se zdá bezpečnější přes noc zakotvit v nějakém z mnoha obdobně vyhlížejících podniků u hlavní silnice. To je ovšem osudový omyl. Pokud přežijete nedostatek kyslíku a v prostředí plném štiplavého doutníkového dýmu se probojujete až k baru, čeká vás teprve to pravé nemilé překvapení. Blondýnka hrající kulečník je sice už ze staršího železa, navíc cigarety a alkohol taky zanechaly své stopy, ale komu by na tom dnes večer záleželo. Dokonce opětuje váš úsměv a pomalu se plouží vaším směrem. Když už je na krok blízko vyklopí do sebe na jeden hlt panáka druhořadé whiskey, plivne vám ji do obličeje a sklenici rozbije o hlavu. Oslepený a omráčený se skácíte k zemi pod ranami kulečníkových tág. Z bezvědomí vás probudí až venkovní déšť, celou mizérii dokresluje dusivá pachuť bahna a krve.

A přesně takoví jsou i OUTLAW ORDER. S ničím se nepářou a od začátku do konce drhnou svůj špinavý jižanský rock'n'roll mezi fanoušky whiskey známý jako sludge. Jejich hudba je bažinou, v jejichž pomalých dusivých tónech marně lapáte po dechu. Jednou za čas se soukolí rozjede a rozdává rány na všechny strany až s hardcorovou energií. Ovšem pozor. Nečekejte žádnou originalitu ani ničím překvapující postupy. Kapela si svou písničku drhne více méně pořád stejně dokola a bez větších nápadů či inovace. Vokál je sice správně uštěkaný a naštvaný, ale absence jakýchkoliv změn interpretace zajímavost projevu každou minutu sráží na kolena. Zvuk kytar je špinavý a přesto má tu správnou energii a drive, ale také postupem času nudí. Naštěstí pánové z jihu mají dost soudnosti a celé album končí právě ve chvíli, kdy z něj posluchač není ještě úplně otrávený.

"Dragging Down the Enforcer" jistě skvěle funguje jako vzpomínka na staré dobré časy nebo jako pocta starým sludge kapelám, ovšem jako aktuální album moderní kapely je nepoužitelné a bez nových nápadů uskupení zapadne v propadlišti hudebních dějin. Pokud ovšem kouříte výhradně Marlbora, pijete jen Jacka Danielse a místo hraní kulečníku tága lámete o záda svých kamarádů, přidejte si k výslednému hodnocení minimálně 20%.

sestava: Michael D. Williams - zpěv, Brian Patton - kytary, Gary Mader - kytary, Justin Grisoli - baskytara, Joey LaCaze - bicí
čas: 28:00
styl: sludge metal