29.09.16

06.09.16

06.09.16

ROB ZOMBIE - Hellbilly Deluxe

ROB ZOMBIE - Hellbilly Deluxe

1998 Geffen records, Inc.

Pomaly sa začína stiemavať a nad krajinou sa rozprestiera večerný opar. Tiene sa predlžujú, v dialke sa začína ozývať osamotené vlčie vytie. Všade naokolo je až podozrivé ticho. Svetlá v oknách domov začínajú postupne dohasínať a ľudia sa po úmornom dni začínajú ukladať na zaslúžený odpočinok po namáhavom dni. No dnešný večer nie je ako tie ostatné. Na miestnom cintoríne začína byť až podozrivo rušno. Dávno pochovaný obyvatelia miestnch hrobov znovu vstávajú... Opúštajú svoje exluzívne lože a vlhkou hlinou sa za svojského mrmlania derú na povrch aby vzhliadli príchod svojho pána. Cintorín sa pomaly zapĺňa desiatkami mŕtvol v roznom stupni rozkladu. Otvára sa bufet s chladeným pivom a teplými ľudskými mozočkami. Mŕtvy stoja zatiaľ bez slova, len sa kníšu zo strany na stranu a potichu si niečo mrmlú popod nos... teda ak im ešte zostal. Z diaľky vietor zrazu prináša divný zvuk. Zvuk postupne silnie, stáva sa mohutnejším a zrozumitelnejším. Do nemŕtvych sa so stupňujúcim lomozom vlieva viac a viac síl. Ich bezcielne pokyvovanie sa mení na pravý mosh, zrazu každý z nich drží svoju air-guitar. Strecha márnice sa mení na pomyselné pódium na ktoré za neľudského revu miestneho osadenstva vstupuje pán nemŕtvych, majster voo-doo a nekromancie, patrón všetkých monštier - ROB ZOMBIE. Letmo skontroluje návštevnosť a po dúšku absintu s čerstvou slepačou krvou spúšta pravú monster-show. Už po prvých tónoch všetci návštevníci zdvíhajú obhnité ruky vysoko nad hlavu a pod pódiom sa vytvára husté pogo. Welcome in MAD-FREAK-SHOW of ROB ZOMBIE !!!

Nikomu zrejme netreba predstavovať staršiu tvorbu tohto zaujímavého pána, v tom čase posobiaceho ešte v zoskupení WHITE ZOMBIE. Áno, bola to tá partička podivných osob s ešte divnejšími kostýmami a so vskutku originálnou hudbou i textami. Ich mozog, milovník červou a múmii Rob Zombie sa postupom času rozhodol pre vlastný projekt a album "Hellbilly Deluxe" je krásne prehnitým plodom jeho úsilia. Má už síce nejaký ten ročik ale k tejto naozaj strhujúcej hudobnej estráde sa vždy rád vrátim a preto by som ju chcel trošku predstaviť aj našim čitateľom. Žánrovo som album zaradil ako elektro-dance-industrial, čo je pre človeka, ktorý tejto hudbe neholduje určite viac ako zavádzajúci pojem. Predstavte si veľký kotol, v ktorom sa varí údernosť a chytľavá jednoduchosť gitár Rammstein, industriálne i vokálne party typu M. Manson, zopár techno breakov a všetko okorenené "monster" intrami a celkovým spooky-aranžmá... Koktejl veľmi rozmanitý a o to zábavnejší. Album brilantne balancuje na akejsi hranici medzi erotickou komédiou a pravým strašidelným zombie-horrorem. Nejedná sa síce o žiadny hudobne-technický skvost, ale nepoznám snaď nikoho, čo by si na túto muziku veselo nekýval hlavou. Hitovku "Dragula" so soundtracku ku kultovému MATRIXu snáď pozná každý. Na albume sa však nájde hitov oveľa viac, medzi moje obľúbené patria "Superbeast" či "Demonoid...". Nesmie sa zabudnúť ani na originálne riešený booklet, každá stránka je akýmsi pútačom na filmový horror, či komiks, samozrejme pod taktovkou pána Zombieho. Album sa vďaka svojej rozmanitosti hneď neopočúva, a je určite správnym typom na každú párty. Trápna americká komercia??? No a čo, veď ide o zábavu.

sestava: Zombie - zpěv, Riggs - kytara, lasko - baskytara, Tempesta - bicí
produkce: Scott Humphrey & Rob Zombie
studio: The Chop Shop, CA