29.09.16

06.09.16

06.09.16

ANNODOMINI - Sixtrinity Secret

ANNODOMINI - Sixtrinity Secret

2008 Irond Records

Vzduch voněl po skořici, v závoji kouře z uhasínajících svíček pohasínal i poslední plamen vášně. Satén prosycený spalujícím horkem slz, spoutané, nevyřčené fráze a trpká krev pulzující žilami věčnosti. V očích měla cosi neuchopitelného, nenapodobitelného a na čele vepsané neviditelným písmem – vroucně tvá, ANNODOMINI.

Léta páně, jak praví doslovný překlad latinského sousloví skvícího se v erbu téhle ruské kapely, rozhodně nevypovídá nic o době její existence. Formace funguje od května roku 2005, kdy klávesista Andreas Danchin opustil kapelu NECROPOLIS a kdesi v kurské oblasti hledal podobně smýšlející partu spoluhráčů. Už následujícího roku spatřila světlo světa první demonahrávka a ke kapele se přidal Andreasův bývalý kolega, kytarista Roman Kalashnikoff. Nová stránka historie kapely byla nadepsána a kvintet tak začal schraňovat materiál pro letošní debutní desku, která nese název "Sixtrinity Secret".

A oč tady vlastně běží? ANNODOMINI by se dali zjednodušeně zařadit do kategorie srdcebolného, líbezného gothic love metalu (nebo rocku, chcete-li). Novodobá fúze přetvářející si pozůstatky metalové gotiky k obrazu svému, je na jedné straně zastupovaná H.I.M. a na druhé třeba ENTWINE, CHARON či LACRIMAS PROFUNDERE. Ovšem na rozdíl od všech zmíněných vsází ruští nováčci povícero na moderní, takřka syntezátorový, snadno poslouchatelný rock a sami jej označují (pro mě úsměvně) "lust metal". Ale dosti šuplíkované…

Už dávno padly jakékoliv předsudky a hudební hranice byly zájmem posluchačů prolomeny i směrem na východ. Ruské hudební formace, ať už metalové, rockové, elektronické či třeba folkové, už slušných pár let hledají cestu ku našemu povědomí, je to však cesta trnitá, a tak i k ANNODOMINI dovedla mě spíše souhra náhod. Antidiabeticky přeslazené písničky o lásce, zlomeném srdci a naplněných i nenaplněných touhách se ke mně už notně dlouho nedostaly a žádná velká očekávání jsem nekladl ani na tento debut.

Když dáte kráse okovy, obtěžkáte ocelí něžná zápěstí a sametovým rtům vetknete chlad, spoutáte tělo, nikoliv srdce. A spoutaně, mile, ale povícero standardně odsýpají obě první skladby. Pojetím, atmosférou velmi podobné finským glamrockerům NEGATIVE. Jen Andreasův vokální projev se na rozdíl od vibrujícího, lehce zastřeného chrapláku Jonne Aarona plouží po jakési lepě podbízivé, co do barev chudé lince. Avšak třetí track "You're So Beautiful" tu krásu přeci jen trochu odpoutává. Zvonivé klávesy, pár plných kytarových riffů a hlavně docela zapamatovatelný nosný motiv. Nejlepší dojem na mě však udělala následná "Undressed for Sunset", ve které jakoby zpěvák vyslyšel mé zbožné prosby a hlasovému projevu dal konečně tu zmíněnou vibrující barvitost, podpořenou žánrově povedenou aranží. Ono povedeného by bylo víc, zaujal motiv deště v úvodu skladby "Drunk on Despair" (atmosférické to afrodiziakum jakékoliv nahrávky), zvony, mnohdy docela trefná akustika a příjemně poslouchatelná, nenucená melancholie skladby "Oceans of Wine". Klávesy bych možná někde nahradil klasickým klavírem, neboť působí v tklivých baladách poněkud uměle, kytary jsou nanejvýš standardní a nahrávky se ani příliš nesnaží tvářit především kytarově. Celková podobnost skladeb je už pak povícero daní žánru.

Jak to všechno shrnout? Debut ANNODOMINI je jak Štědrý den – vše se upíná k jedinému zazvonění, kdy exploduje nadšení, očekávání (v tomhle případě pár zajímavých momentů) a následuje standard (zbytek desky), kdy na omak hutný prezent vypadající téměř jako přenosná herní konzole, promění se při rozbalení v kolekci silonových fuseklí "3+1 zdarma" opatřených nepřelouskatelným asijským sloganem. Jinými slovy, milovníci něžného, kouzelného moderního rocku stráví možná vcelku příjemných čtyřicet minut, zatímco ostatní tentýž čas věnují čekání na něco originálního, uměleckého, překvapivého.

sestava: Andres Danchin – zpěv, Roman "Ater" Kalashnikoff – kytara, Den Zolotukhin – baskytara, Olga Spasskina – klávesy, Roman "Dassler" Safonov – bicí
produkce: Irond / Molot
čas: 41:13